• Jenkiii

    Tidigare fl pga ivf?

    Hej

    IVF lika med Tidigare förlossning? Läst att så kan vara fallet.

    Har min första på gång och är i v 39, 38+4. Med bf på 31/1,,vill helst att den lille stannar tills 1/1 om man får önska haha ???????? Men börjar känna så mycket sista veckan så kan vara dags snart, inte för jag vet vad som ska kännas men både ryggont, molande mensvärk, sammandragningar.

    Så undrar väl bara egentligen ni med IVF, kommit mer före bf eller efter? ?????

  • Svar på tråden Tidigare fl pga ivf?
  • Anonym (x'D)

    Du kan väl inte vara i v39 med över 4 veckor kvar till bf ? ^^

    Men nej, ivf är inte synonymt med tidigare födsel ^^

  • Jenkiii
    Anonym (x'D) skrev 2020-12-21 09:25:27 följande:

    Du kan väl inte vara i v39 med över 4 veckor kvar till bf ? ^^

    Men nej, ivf är inte synonymt med tidigare födsel ^^


    Ops nej självklart inte,, 31/12 såklart ;)

    Hörde en pod med ena som var barnmorska som då sa att "generellt så var det så med ivf",,så ka bara vänta o se då :)
  • Anonym (2 dagar)

    Mitt IVF-barn kom 2 dagar innan bf. Det får man nog anse vara inom felmarginalen...

  • Anonym (x'D)
    Jenkiii skrev 2020-12-21 09:37:39 följande:

    Ops nej självklart inte,, 31/12 såklart ;)

    Hörde en pod med ena som var barnmorska som då sa att "generellt så var det så med ivf",,så ka bara vänta o se då :)


    Haha det var mer rimligt :')

    Två av mina vänner som gjort ivf har fått +5 och på bf .. En annan fick prematurt i 32+1 men allt gick bra :)

    Så jag skulle tro att det är som med de flesta andra graviditeter ..

    Men det låter ju som att något är på gång men känningar kan ju hålla på ett tag (:
  • Jenkiii
    Anonym (x'D) skrev 2020-12-21 10:28:00 följande:

    Haha det var mer rimligt :')

    Två av mina vänner som gjort ivf har fått +5 och på bf .. En annan fick prematurt i 32+1 men allt gick bra :)

    Så jag skulle tro att det är som med de flesta andra graviditeter ..

    Men det låter ju som att något är på gång men känningar kan ju hålla på ett tag (:


    Okok då får man bara fortsätta känna av kroppen :) Ja precis det kan ju hålla på länge med innan något händer..Men kommer h*n inte nunu Så får det gärna bli efter jul o nyårshelgen :)
  • djozy

    BF +6 med IVF här, så för mig stämmer det inte Glad Blir igångsatt 26/12 om han ej kommer ut av sig själv innan, och som det känns nu så kommer han i februari om han själv får välja... 

Svar på tråden Tidigare fl pga ivf?