• Mamajassa

Kört ? Missade blinkade gubben med clearblue ägglossningstest advanced.

Hej!

När vi vanligtvis vill bli gravida har vi sex lite var dag från att mensen slutat .

Men nu köpte jag äl test då jag visste att mannen skulle jobba mycket . Jag testa lite förra veckan men fick bara en ring . Sen testa jag nu imorse ( dag 11 ) och fick en glad fast gubbe. Jag missade alltså den blinkade gubben .

Tänk om jag hade en fast glad gubbe igår också? Då har jag nästan missat äl va?

Om vi haft sex en gång nu imorse . Lär det vara försent.

Anledningen till att jag inte testa tidigare är för att sist jag blev gravid fick jag äl 20 dagar efter mens .

Ångrar att jag inte köpte vanliga äl test digital med 2 dagar. Detta blev förvirrande.

• Svar på tråden Kört ? Missade blinkade gubben med clearblue ägglossningstest advanced.
  • Anonym (M)

Nej det är nu du är i toppen! NU du ska köra om ni inte gjort det innan :) blinkade gubbe är att det är på G. När man får fast är det topp och då slutar man testa efter det :)

• Mamajassa

Blev lugnare nu ???? Så säger karln också . Jag tänker bara att fick jag den redan igår har vi bara 24 timmar på oss men fick jag den idag 48.

Sen har jag alltid fått för mig att det är några dagar innan äl som blir bebis . Som att det väl är försent när man väl fått pos på stickan .

Anonym (M) skrev 2020-12-21 09:16:28 följande:

Nej det är nu du är i toppen! NU du ska köra om ni inte gjort det innan :) blinkade gubbe är att det är på G. När man får fast är det topp och då slutar man testa efter det :)

• Mamajassa

Någon som vet om spermiernas kvalitet är lika bra om man har sex varje dag eller 2 gånger om dagen ?

• Anonym (M)
    Mamajassa skrev 2020-12-21 09:31:22 följande:

Någon som vet om spermiernas kvalitet är lika bra om man har sex varje dag eller 2 gånger om dagen ?

Och skulle du missat en dag med dtill gubbe då är du ännu närmare äl nu. Men mys så fort som möjligt!! Och imorgon med om det går.

Vi hade sex 2 ggr om dagen och blev inte gravid förr månaden. Denna månad körde vi en gång om dagen efter ":)" och jag blev gravid!
  • Anonym (M)

Vi hade sex innan och när det var glad gubbe hade vi sex den dagen, dagen efter och tidig fm 2 dagar efter glad gubbe. Tur det var helg x)

Svar på tråden Kört ? Missade blinkade gubben med clearblue ägglossningstest advanced.