• ingensomtackardig

    Handlat på plusshop.se? Dragit 139kr per månad

    Köpte en pryl för 29 kr på plusshop för ca 15 månader sedan.

    Tydligen har jag missat att jag i samband med köpet ofrivilligt blev medlem.

    Utan min vetskap har det dragits 139kr i månaden från mitt konto.

    Detta medlemskap har kostat mig över 2000kr tills jag upptäckte det.

    Tittar man idag på plusshop hemsida så står det på vissa ställen att man blir medlem för 139kr i månaden om man handlar. Jag vet inte hur det såg ut för 15 månader sedan. Troligen har det varit mer otydligt då eftersom jag missat detta.

    Kollar man på deras omdömen så är det många som känner sig blåsta på detta fula trick.

    Jag blev otroligt förbannad när jag såg detta. Har inte fått någon påminnelse om att jag varit aktiv medlem.

    Okey det har troligen stått skrivet i det finstilta. Men helt klart så är syftet med detta att blåsa folk på pengar.

    Jag har kontaktat komsumentverket. Dom kan ju inget göra eftersom det stått i det finstilta.

    Polisen kan inget göra eftersom det stått i det finstilta.

    Jag kan inget göra.

    Det enda jag kan göra är att varna andra att kolla sina kontoudrag och sprida detta vidare.

    Jag får se mina 2200kr+ som välgörenhet till bluffmakare.

    Någon mer som blivit lurad?

  • Svar på tråden Handlat på plusshop.se? Dragit 139kr per månad
  • Anonym (12345)

    Men det står ju på deras sida "bli medlem" 80 % rabtt osv.
    Det borde ringa en klocka är priserna nästan gratis så är det för bra för och vara sant och finns en hake.
    I detta fall medlemsskapet.

  • ingensomtackardig

    Jag misstänker att dom skärpt till sig på senare tid. Jag gjorde mitt köp för 15 månader sedan. Jag är övertygad att det var mer otydligt då.

    Något måste hänt eftersom flera verkar blivit lurade:

    se.trustpilot.com/review/plusshop.co.uk

    Jag har blivit lurad bara att inse. Det är fortfarande dåligt gjort av plusshop. Dom har ju fått en kund mycket besviken.

    Jag är övertygad att det finns fler på detta forum som debiteras utan att dom vet om det.

  • Anonym (J)

    Men märkte du inte att pengarna var borta föränn nu?

  • Anonym (eee)
    Anonym (J) skrev 2020-12-21 11:56:22 följande:

    Men märkte du inte att pengarna var borta föränn nu?


    Funderade jag också på. Jag tittar på mina konton varje månad så jag skulle upptäckt ganska fort att något hade dragits som jag inte visst vad det var. Det måste gått många månader då TS, utan att du ens reagerat? 
  • Anonym (Myran)

    Det framgår och har alltid framgått i deras villkor att det ingår ett medlemskap för att kunna köpa deras produkter. Det är därför de dessutom kan erbjuda de priserna de gör. Dessa villkor accepterar du när du genomför köpet. Så tyvärr har du inget att gå på där. Och med tanke på att du inte haft koll på att pengarna dragits under 15 månader från ditt konto känns det som du inte har jättebra koll och därmed är den som bara godkänner villkor utan att läsa dem och klagar i efterhand. Finns jättemånga som struntar i att läsa villkoren och klagar i efterhand. Tyvärr en dyrlärd läxa och ett uppvaknande för dig att börja läsa villkor du accepterar och hålla lite koll på kontot.

  • ingensomtackardig

    Jag har inte tittat då noga.

    Får ioförsig skylla mig själv men tycker fortfarande att det är en ful metod!

    Gör ganska mycket småköp med kortet. Det har väll försvunnit mängden.

    Dom har dragit pengarna sista dagen varje månad.

  • ingensomtackardig
    Anonym (Myran) skrev 2020-12-21 12:04:42 följande:

    Det framgår och har alltid framgått i deras villkor att det ingår ett medlemskap för att kunna köpa deras produkter. Det är därför de dessutom kan erbjuda de priserna de gör. Dessa villkor accepterar du när du genomför köpet. Så tyvärr har du inget att gå på där. Och med tanke på att du inte haft koll på att pengarna dragits under 15 månader från ditt konto känns det som du inte har jättebra koll och därmed är den som bara godkänner villkor utan att läsa dem och klagar i efterhand. Finns jättemånga som struntar i att läsa villkoren och klagar i efterhand. Tyvärr en dyrlärd läxa och ett uppvaknande för dig att börja läsa villkor du accepterar och hålla lite koll på kontot.


    Självklart får jag skylla mig själv att jag inte haft mer koll.

    Vill samtidigt varna andra för det är uppenbarligen flera som missat detta.
  • Anonym (J)
    ingensomtackardig skrev 2020-12-21 12:08:31 följande:

    Jag har inte tittat då noga.

    Får ioförsig skylla mig själv men tycker fortfarande att det är en ful metod!

    Gör ganska mycket småköp med kortet. Det har väll försvunnit mängden.

    Dom har dragit pengarna sista dagen varje månad.


    Ja , det är fult kanske , men lagligt om det står i villkoren.

    Inte så mycket man kan göra.
Svar på tråden Handlat på plusshop.se? Dragit 139kr per månad