• Anonym (Ledsen)

Ni som har haft missfall eller gjort abort, när gick det över för er?

Jag fick missfall för tre veckor sedan, i vecka 9. Två veckor senare fick jag cytotec, för jag hade så mycket rester kvar. Nu efter cytotec känns det äntligen som att blödningarna börjat avta, och jag har bara små brunröda flytningar kvar.

Känner mig bara så ledsen och vill försöka igen...

Min fråga till er är: Hur länge hade ni blödningar/bruna flytningar efter missfall? Och hur snabbt fick ni ägglossning igen?

• Svar på tråden Ni som har haft missfall eller gjort abort, när gick det över för er?
  • Anonym (frögurkan)

Jag drog ut spiralen, blev gravid en vecka senare. Men det slutade med MA i v 13, och då fostret slutat växa i v 9 fick jag Cytotec precis som du. Tyvärr var det struligt och tog en månad och två återbesök innan gyn kunde enas om att det var avslutat.

Då jag blivit gravid direkt tyckte de att jag skulle vänta en cykel innan vi försökte igen, eftersom den första slemhinnan efter ett missfall ibland är tunnare och inte ger bästa förutsättningar för ny graviditet. Vi väntade en cykel och sen blev jag gravid med vår son, nu 16 år.

Helt otroligt, jag önskar verkligen att jag kunde dela med mig.

• Anonym (4)

MA v.11, 2 omgångar Cytotec, blödde totalt 2,5 vecka. Ingen äl, mens 6,5 vecka efter, sen äl som vanligt igen. M.f v.6, blödde 4 veckor. MA v.14, blödde 7 veckor, och fick sen piller för att stoppa blödningen.

• Anonym (ABCD)

Min historia är nog väldigt unik men jag fick ett MA i vecka 10, fostret dog i vecka 7. Fick cytotec när det var 100% bekräftat, som jag tog hemma. Blödde och fick komma på återbesök till gyn veckan efter där ett UL utfördes, där hon såg att det fanns rester kvar, men eftersom att det var så pass lite kvar så trodde hon att detta skulle komma ut så fick ännu en ny tid veckan efter. Veckan efter detta så vaknar jag med låg feber, tar mig till gyn där jag berättar att jag känner mig riktigt krasslig. Ett nytt UL görs och hon ser att gravidresterna fortfarande finns kvar och eftersom att jag har låg feber så tar hon en snabbsänka; Vilket visar på infektion. 

Blir skickad till sjukhus där jag får antibiotika intravenöst och dagen efter utförde de en skrapning. Blir hemskickad med två olika antibiotika och tror att allt är bra. Har blödningar i 2 veckor som sedan slutar men kommer tillbaka, tror dock att detta är min mens men känner att något är fel så bokar tid hos min gynekolog. Det visar sig att skrapningen misslyckades och jag ännu en gång har en infektion (YAY). 

Remiss till sjukhus och två veckor senare utförs en hysteroskopi och jag fick ännu en gång åka hem med en antibiotikakur. 

Allt som allt så tog detta 4 månader, innan jag äntligen var tillbaka på min vanliga menstruation och månaden efter så var jag gravid igen och nu är jag endast 2 veckor ifrån att föda.

Mitt tips är att begära ett ultraljud, om det inte är standard där du bor. Bara ett litet tips ;) 

• Anonym (Usch)

Jag har haft 2 MA på kort tid och båda gångerna kom ägglossningen tillbaka 2 veckor efter jag tog tabletterna. Jag har haft bruna flytningar ända fram till dess och några dagar efter.

• Anonym (Ma)

Fick ett ma i v9. Fostret hade slutat växa i ungefär v6.

Efter allt kom ut så blödde jag i 2 dygn sen var det borta.

Fick göra ett vul 2 veckor senare och då såg man att allt kommit ut och att jag hade ägglossning, men trotts inga rester så väntade jag en mens innan vi blev gravida igen

• Anonym (Ledsen)

Tack alla ni för att ni delade med er, skönt att läsa om andras erfarenheter.

Min historia slutade tyvärr inte med cytotec, jag hade rester kvar efter två doser och fick skrapas. Väntar nu på att sluta blöda så att vi kan försöka igen. Tror inte jag vill vänta till efter första mensen även om det rekommenderas. 

Svar på tråden Ni som har haft missfall eller gjort abort, när gick det över för er?