• 123lllllll

    Sexårständer besvär tacksam för svar

    Hej

    Jag undrar om era barn har haft det jobbigt när sexårständerna skulle komma, min dotter har under dem senaste veckorna klagat på huvudvärk jag undrar om det kan finnas något samband då på tandläkarbesöket idag såg vi fyra kinder tänder på gång.

  • Svar på tråden Sexårständer besvär tacksam för svar
  • legomum

    Att få 4 stycken kindtänder samtidigt kan vara väldigt jobbigt. Ditt barn har ju ont och är öm i munnen hela tiden.
    Det kan absolut ha ett samband för hon kan spänna sig rejält i rygg/axlar pga detta och då få spänningshuvudvärk.

    Jag gav min ena som hade riktigt jobbigt alvedon  på sudd som baddades på tandköttet då och då. Det hjälpte en del.

    Sedan kan jag bara tipsa om barnyoga och massage på axlarna/rygg för att det ska släppa lite.

    Fortsätter huvudvärken får du fundera vidare på vad det kan har för orsak.

  • 123lllllll
    legomum skrev 2020-12-22 13:18:34 följande:

    Att få 4 stycken kindtänder samtidigt kan vara väldigt jobbigt. Ditt barn har ju ont och är öm i munnen hela tiden.

    Det kan absolut ha ett samband för hon kan spänna sig rejält i rygg/axlar pga detta och då få spänningshuvudvärk.

    Jag gav min ena som hade riktigt jobbigt alvedon  på sudd som baddades på tandköttet då och då. Det hjälpte en del.

    Sedan kan jag bara tipsa om barnyoga och massage på axlarna/rygg för att det ska släppa lite.

    Fortsätter huvudvärken får du fundera vidare på vad det kan har för orsak.


    Tack för svar.

    Vet du möjligtvis hur länge det tar innan kindtänderna fram?
  • Långbenopluto
    123lllllll skrev 2020-12-22 19:39:16 följande:
    Tack för svar.
    Vet du möjligtvis hur länge det tar innan kindtänderna fram?
    Så mitt svar reagerar du inte alls på...?
Svar på tråden Sexårständer besvär tacksam för svar