• Fredde78

    Flickvän oärlig..

    Hur ska jag göra? Min flickvän behöver verkligen gå och bena ut hennes historia och bakgrund via samtal.. Detta för att kunna gå vidare och få en bättre självkänsla och självtilltro.. Hon ljuger ofta och har svåra bekräftelsebehov.. Jag älskar henne men blir det ingen förändring så lämnar jag.. Har nästan fått nog nu tyvärr:(

    Jag kan inte säga det rakt ut till henne, för då kommer självkänslan slå i botten.

  • Svar på tråden Flickvän oärlig..
  • Mortiscia80

    Om du vill ge henne en riktig chans måste du vara ärlig mot henne och säga vad du känner, annars blir det svårt för henne att förstå att hon behöver ändra på sig.

  • skolios

    Jag tycker nog att du kan berätta för henne exakt hur hennes dåliga självkänsla påverkar dig och ert förhållande. Ta gärna reda på i förväg hur hon kan få kontakt med psykolog, vad det kostar och hur det kan hjälpa henne. Har du några exempel att dra fram från bekantskapskretsen? Glöm inte att berätta att du finns där för henne i processen men att hon måste ta steget annars finns det risk att du inte orkar längre.

  • Pinotage
    Fredde78 skrev 2020-12-22 20:57:17 följande:

    Hur ska jag göra? Min flickvän behöver verkligen gå och bena ut hennes historia och bakgrund via samtal.. Detta för att kunna gå vidare och få en bättre självkänsla och självtilltro.. Hon ljuger ofta och har svåra bekräftelsebehov.. Jag älskar henne men blir det ingen förändring så lämnar jag.. Har nästan fått nog nu tyvärr:(

    Jag kan inte säga det rakt ut till henne, för då kommer självkänslan slå i botten.


    Hur länge har ni haft ett förhållande ? En kvinna jag hade ett förhållande med ljög om både det ena och andra till synes utan någon anledning. Det tog mig tre månader att lista ut att hon hade personlighetsstörningar av värsta sorten.
  • tjugoårsåldern

    Jag är ledsen men sanningen är att utvecklas som person varken är roligt och något man gör för man 'vill'. Oftast klämmer det och är motstånd. Hon kommer inte förändras om det inte ställs krav. Men eftersom jag känner såna tjejer så vet jag att det krävs lite mer än krav från en kille. Det krävs självinsikt och vilja...
    Jag hade lämnat och jag HAR lämnat! Sedan sett att de betet sig mer eller mindre med nästa partner... Handlar om vilja.
    Jag hade sagt sanningen mer för att ha mitt samvete rent och inte få höra på krogen "att jag bara sttaaacckkk utan förklaring".
    Säg sanningen och stå för den. Det är fair play även om det suger och var beredd på att få höra något själva tillbaka (även om det är spontan lögn när man blir dumpad).
    Ps. när du pratar med henne behöver du ge konkreta saker! räcker inte med en generell beskrivelese och också då saker som uppreppat sig. Och fråga henne hur hon hade tolkat det beteendet. 

Svar på tråden Flickvän oärlig..