• Tue 22 Dec 2020 22:30
    364 visningar
    2 svar
    2
    364

    Fira nyår i coronatider

    Hur firar ni nyåret? Jag och min sambo kommer ?fira? hemma utan vänner och familj. Jag är rädd att det kommer kännas som vilken fredags- eller lördagskväll som helst då vi lagar god mat och dricker vin.

    Vi jobbar hemifrån båda två så alla dagar flyter liksom ihop.

    Har ni tips på aktiviteter man kan göra så att dagen/kvällen ändå känns lite festligare?

  • Svar på tråden Fira nyår i coronatider
  • Tue 22 Dec 2020 23:14
    #1

    Kommer fira med min sambo. Jag älskar nyårsafton så det blir alltid speciellt för mig, vi gör väl inget speciellt egentligen utöver att laga typ trerätters, jag ska dricka vin som sällan händer nuförtiden så det ser jag också fram emot. I vanliga fall firar vi oftast med andra. Men annars så är mitt tips att göra en specifik nyårs-musiklista, som verkligen känns nyår. Klä upp sig också förstås, framåt eftermiddagen.

  • Mon 28 Dec 2020 01:01
    #2

    Ni kanske kan ha någon kul aktivitet ni kan göra tillsammans? Spela brädspel/kortspel, gör en Kahoot med något tema, har ni några vänner som också ska sitta ensamma hemma? Ni kanske kan köra något quiz tillsammans med dom, eller charader, över zoom (eller dryckesspel, haha)?

    Utöver det; klä upp er, spela nyårs-musik, och ät något riktigt jäkla lyxigt och gott, antingen hemlagat eller take away. Många restauranger här kör nyårspåsar med lite lyxigare rätter, vissa har efterrättspåsar också om man vill laga maten själv men vill ha någon superläcker dessert. 

Svar på tråden Fira nyår i coronatider