Anstånd från kronofogden
Nu är det så att jag har fått anstånd från kronofogden så jag kan köpa saker till hemmet. Pga skulder ocj har utmätning från min lön. Och lever på exestensminimum. Någon som fått anstånd? Hur mycket fick ni?
Nu är det så att jag har fått anstånd från kronofogden så jag kan köpa saker till hemmet. Pga skulder ocj har utmätning från min lön. Och lever på exestensminimum. Någon som fått anstånd? Hur mycket fick ni?
Anstånd handlar om att Kronofogden inte drar din skuld en månad.
Du får alltså inga extra pengar.
Hur mycket drar dom på din lön? = samma pengar du har kvar att köpa det du behöver för.
Anstånd handlar om att Kronofogden inte drar din skuld en månad.
Du får alltså inga extra pengar.
Hur mycket drar dom på din lön? = samma pengar du har kvar att köpa det du behöver för.
Nej inte säkert att du får en hel lön. Beror ju på Vad du sökt anstånd till. Har du bara sökt för att köpa skänker som kostar 1000kr kommer det bara dra av det tex. Så beror på värdet. Sen kan det ju vara att du inte får hela summan. Dvs vad grejerna kostar i nypris i butik. De kan anse att det ska införskaffas begagnat tex. Men om du fått besked att du blivit godkänd för anstånd denna månad är det väll lättast att ringa kronofogden och fråga hur mycket mer du får behålla. Är svårt för oss att veta exakt summa.