• Linhan89

    Fler som har bebis som som har lugnare perioder i magen ?

    Hej !

    Min bebis har perioder där den är lugnare i magen. Kan gå två dagar med mjuka rörelser, känner sparkar hela dagen men de kan liksom vara mycket mjukare eller lugnare, mer att man liksom känner att det rör sig bara. Sen kan det vara någon dag som den är väldigt aktiv och boxar å sparkas.

    Är i v35 nu (34+4). Har varit till förlossningen en gång runt v24 då de hade varit så här i några dagar. Allt såg bra ut där.

    Bara nyfiken att höra om fler har det så ? Verkar vara så vanligt med vilda bebisar dygnet runt för många så klart man blir lite orolig ibland och vill höra andras erfarenheter.

  • Svar på tråden Fler som har bebis som som har lugnare perioder i magen ?
  • Jag är bara jag

    Det varierade med båda. Värst på kvällen. Andra barnet var en vilding sen jag lagt mig. Kändes som han skulle sparka ut antingen en njure eller kissblåsan.   Huvudsaken man känner rörelser varje dag och det inte minskar mycket.

  • Linhan89
    Jag är bara jag skrev 2020-12-23 14:39:15 följande:

    Det varierade med båda. Värst på kvällen. Andra barnet var en vilding sen jag lagt mig. Kändes som han skulle sparka ut antingen en njure eller kissblåsan.   Huvudsaken man känner rörelser varje dag och det inte minskar mycket.


    Ja på kvällarna framförallt är det full fart ! Men i några dagar nu har det varit lugnare, känt bebis flera ggr om dagen men de har som varit lugnare och mjukare rörelser. Va på g å ringa förlossningen förut men då började de såklart sprätta runt i magen igen med full effekt !
  • Jag är bara jag
    Linhan89 skrev 2020-12-23 15:05:17 följande:
    Ja på kvällarna framförallt är det full fart ! Men i några dagar nu har det varit lugnare, känt bebis flera ggr om dagen men de har som varit lugnare och mjukare rörelser. Va på g å ringa förlossningen förut men då började de såklart sprätta runt i magen igen med full effekt !
    Du kanske rört på dig mer än vanligt? Ju mer mamma håller igång desto mer brukar bebis lugna sig och faktiskt somna.  Glad  Det är därför bebis röjer kvällstid när man själv lagt sig. Skrattande
  • Linhan89
    Jag är bara jag skrev 2020-12-23 16:26:37 följande:

    Du kanske rört på dig mer än vanligt? Ju mer mamma håller igång desto mer brukar bebis lugna sig och faktiskt somna.    Det är därför bebis röjer kvällstid när man själv lagt sig. 


    Tyvärr inte det heller. Har varit hemma å tagit det väldigt lugnt nu , inte gjort något särskilt alls sista dagarna !
  • Jag är bara jag
    Linhan89 skrev 2020-12-23 16:46:25 följande:
    Tyvärr inte det heller. Har varit hemma å tagit det väldigt lugnt nu , inte gjort något särskilt alls sista dagarna !
    Då är det nog bara normal variation.
  • Fia92

    Jag upplever samma sak och börjar känna mig orolig. Har känt bebisen mycket och med starka rörelser ca 2 veckor men de senaste dagarna har rörelserna minskat i antal och även styrkan. Känner henne regelbundet och flera gånger/dag men inte alls som tidigare.

    Var inne på förlossningen för några dagar sedan pga förverkar, vill inte vara tjatig och ringa igen. Jag känner henne trots allt lite. Någon med erfarenheter eller tips? Är i v 24 + 0 idag.

  • Linhan89
    Fia92 skrev 2020-12-24 21:35:15 följande:

    Jag upplever samma sak och börjar känna mig orolig. Har känt bebisen mycket och med starka rörelser ca 2 veckor men de senaste dagarna har rörelserna minskat i antal och även styrkan. Känner henne regelbundet och flera gånger/dag men inte alls som tidigare.

    Var inne på förlossningen för några dagar sedan pga förverkar, vill inte vara tjatig och ringa igen. Jag känner henne trots allt lite. Någon med erfarenheter eller tips? Är i v 24 + 0 idag.


    Precis så där jag känner mig nu. Jag kommer ringa förlossningen imorn. Även om det varit mycket bättre fart ikväll men det är trots allt många dagar Der varit avvikande nu.

    När jag var i v24 hade jag en likadan situation som ni, flera dagar där jag upplevde Att det var mycket mindre. Fick komma in då och allt var okej , redan på kvällen då så kom det igång igen. Men klart jag var orolig, och glad att jag ringde och fick komma in ! Man förlåter ju inte sig själv om något skulle vara tokigt ! Man vill inte vara en belastning heller men jag tror att det där måste vi bara svälja, inklusive mig själv ! Är du orolig så ring tycker jag , det skadar aldrig att få prata med någon iaf.
  • Sabbe90

    Så är det även för mig

    Ibland några lugnare dagar för att sedan vara en riktig vilding, framförallt när jag lagt mig i sängen.

    Var in på förlossningen v24 då jag vart orolig över att det var mindre rörelser men inget fel verkade det vara.

    Dagen efter drog han igång igen med hårda sparkar.

    Nu är jag lite lugnare när det är lugnt där inne då det blivit normalt att han är lugn 2-3dagar för att sen va vild i 5-7 dagar

  • Linhan89

    Jag åkte in till förlossningen idag efter att jag samtalade med dom på morgonen. Alla värden var bra , lite högt blodtryck kanske men kan ha varit lite stressad för situationen.

    Barnet var pigg och allt i magen såg bra ut. Fick köra ctg kurva och sedan även ultraljud för att titta flöde på navelsträngen och fostervattenmängd. Barnet var normalstort fick jag också veta ! Känns jättebra att jag åkte in. Har ju som sagt haft en periodbebis hela tiden, några lugna dagar för att sen vara pigg igen , men denna gång tyckte jag att de lugna dagarna varade för länge än vad de gjort. Bebisen var fortfarande inte fixerad utan ruckbar. De förklarade det som att det troligen är trångt att stretcha nu så att alla rörelser kan vara svårare att känna.

  • Fia92

    Åh vad skönt att du fick en sådan grundlig undersökning och att allt såg bra ut!

    Idag har min böna rört sig lite mer och sparkat hårdare, så skönt. Ska försöka tänka tillbaka på det här om hon har några lugnare dagar igen men kommer väl ändå bli lika orolig även då haha...

  • Linhan89
    Fia92 skrev 2020-12-25 22:23:27 följande:

    Åh vad skönt att du fick en sådan grundlig undersökning och att allt såg bra ut!

    Idag har min böna rört sig lite mer och sparkat hårdare, så skönt. Ska försöka tänka tillbaka på det här om hon har några lugnare dagar igen men kommer väl ändå bli lika orolig även då haha...


    Hehe ja min bebbe har ju varit en periodare hela tiden så har ju egentligen inte avvikit från sitt eget mönster, men det var lite för många lugna dagar på raken nu som inte stämde med hur det varit så då kände jag att jag blev orolig ! Självklart direkt efter jag varit där så va de full boxning hela dagen igår haha. Men jätteglad att jag åkte in, verkligen ! Å de va jätte gulliga och tyckte inte alls att jag var till besvär, som man ju själv tycker att man är.
Svar på tråden Fler som har bebis som som har lugnare perioder i magen ?