• Unggravid2021

    Hjälp med barnvagn

    Är gravid i vecka 19 och har lite smått börjat fundera på vagn.

    Ska givetvis åka till en fysisk affär och testköra när coronan lugnar ner sig men tänkte höra med er först om tips.

    Bor på landet (grusväg), har skogen med breda stigar bredvid gården och hund så promenader kommer vara ett måste.

    Lite kvar jag har är:

    ? Stora hjul som kan rulla på grus och stigar. Kanske "lösa" men som kan låsas fast?

    ? Gärna att babyskyddet kan fästas på chassit.

    Har ni några förslag?

  • Svar på tråden Hjälp med barnvagn
  • Ellifant

    Jag älskar min Emmaljunga Superviking outdorr... bor precis som du ute på landet och går mycket på landsväg.. tror att dom ska tillverka dom därför har jag sett många bara erbjudande på sistonde...

    Det ända negativa är att den är tung att lyfta upp i bilen men jag kör nästa alltid med adapter till bilstolen när jag är borta och då är den inte så tung. Men kanske ingen vagn man lastar in i bilen var dag.

  • Ellifant

    Jag älskar min Emmaljunga Superviking outdorr... bor precis som du ute på landet och går mycket på landsväg.. tror att dom ska tillverka dom därför har jag sett många bara erbjudande på sistonde...

    Det ända negativa är att den är tung att lyfta upp i bilen men jag kör nästa alltid med adapter till bilstolen när jag är borta och då är den inte så tung. Men kanske ingen vagn man lastar in i bilen var dag.

  • Redgoldgreen

    Har go next från britax, bor på landet. Den är rejäl men tillräckligt smidigt för butiker, och att få in i bilen. Den har allt! Och är snygg.

  • Ebo88
    Unggravid2021 skrev 2020-12-23 12:06:39 följande:

    Är gravid i vecka 19 och har lite smått börjat fundera på vagn.

    Ska givetvis åka till en fysisk affär och testköra när coronan lugnar ner sig men tänkte höra med er först om tips.

    Bor på landet (grusväg), har skogen med breda stigar bredvid gården och hund så promenader kommer vara ett måste.

    Lite kvar jag har är:

    ? Stora hjul som kan rulla på grus och stigar. Kanske "lösa" men som kan låsas fast?

    ? Gärna att babyskyddet kan fästas på chassit.

    Har ni några förslag?


    Vi valde Emmaljunga mondial deluxe. Inga svängbara hjul men det behövs inte då stötdämpningen är svinbra! Stora hjul där man tar sig fram överallt. Man kan sätta fast babyskyddet på chassit.
  • Therese356

    Jag har en äldre emmaljunga med 4 rejäla luftdäck med mycket "gung" (ej svängbara) som,jag hade till min pojk. Var en sorg när han växte ur den och fick skaffa en annan... bor med på landet med skog och natur. Grusvägar. Så det är vad jag rekommenderar!

Svar på tråden Hjälp med barnvagn