• Anonym (.)

Dominatrix - Kan ni berätta lite om hur det såg ut för er och vad exakt innebär det för er?

Hej!

Jag vill exakt veta vad just ni som har dessa fantasier om er upplevelser med detta.

Jag är mer van vid att kvinnor gillar att bli dominerade än att vara en dominiatrix. Hur ser er vardag ut rent allmänt? Har ni en inställning påa tt män skall ta insiativet? Är ni lite bestämda i vardagen?

Hur tycker ni att männen skall vara? Fortfarande en typiskt ''man'' som liksom skall ta insiativ till olika saker. Långa eller korta män? Berätta!

Konstig fråga: Men gör det någon skillnad om en man gillar att bli dominerad eller skall han vara neutral inom det. Liksom att det plötsligt känns oattraktivt om en man faktiskt söker efter någon dominiatrix.

Berätta allt om er upplevelse och hur ni är på vardagen. Ykre får ni också tala om; liksom om ni jobbar något som polis/vakt eller dylikt.

Tack för svar! :)

• Svar på tråden Dominatrix - Kan ni berätta lite om hur det såg ut för er och vad exakt innebär det för er?
  • Anonym (Duke)

Jag minns hon från Duke Nukem: Time to Kill.
    "Turn off the lights and I'll show you the meaning of pain"

• Anonym (.)

Bumpar tråden!

Passar på och önskar samtidigt alla en God Fortsättning!! :)

• Anonym (Meränvanilj)

Tack och samma till dig!
    Verkar vara dåligt med dominor här.... Stämmer med min (och din) tes att kvinnor i regel vill bli dominerade.

• Anonym (Anonym)

Jag är dominant, dominatrix är nog dock lite att ta i. Jag och min man lever som vilket annat förhållande som helst kan jag tro, jag är kanske lite bestämd som person, ja. Jag gillar dock när han tar initiativet till sex och är lite hårdhänt men jag vet ju också att han gör det för att just idag kände jag för det.

Undergivna män upplever jag som mer uppmärksamma, det räcker oftast med en blick så är det underförstått vad jag vill ha av honom, eller vad som komma skall för honom.

Vet inte om jag upplever dominant/undergiven så som du beskriver det, att det ena skulle vara mer oattraktivt än det andra, men per automatik så skulle heller ingen äkta dominant man bli attraherad av mig kan jag tro. Men vi skulle säkert klicka som vänner! Har ju dock många ex som trodde dom var dominanta men har fallit pladask för att få vara undergiven istället.

Jag är egenföretagare.

• Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-25 20:58:04 följande:

Undergivna män upplever jag som mer uppmärksamma, det räcker oftast med en blick så är det underförstått vad jag vill ha av honom, eller vad som komma skall för honom.

Jag är egenföretagare.

Åh, så trevligt att det hoppade in någon dominant kvinna slutligen! Stort tack för att du ville dela med dig. Intressant att du är egenföretagare. Jag kanske är fördomsfull, men jag ser dominanta kvinnor som personer som just är chefer/har eget företag och kanske lite smått bestämda i vardagen. Ingen ''sur-tant'' så, absolut inte. Men chefer.

Du skrev att dominanta män kanske inte skulle se dig som attraktiv. Men hur är det med dig själv och tittar på en man som verkar dominant av sig.

Eller en man som verkar vara lite undergiven. Låt oss säga en man på 1.61 cm lång. Inte nödvändigt ''mesig'' (Det får du också kommentera om, om du vill). Men en man på 1.61 cm, som sagt. Och bara lite smula undergiven i vardagen. Jag torr du vet vad det är för bild jag försöker syfta på. Jag märkte att det var svårt att formulera mig via text.
    Tack igen för att du delar med dig!

Detta var intressant!! :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2020-12-25 21:54:27 följande:

Åh, så trevligt att det hoppade in någon dominant kvinna slutligen! Stort tack för att du ville dela med dig. Intressant att du är egenföretagare. Jag kanske är fördomsfull, men jag ser dominanta kvinnor som personer som just är chefer/har eget företag och kanske lite smått bestämda i vardagen. Ingen ''sur-tant'' så, absolut inte. Men chefer.

Du skrev att dominanta män kanske inte skulle se dig som attraktiv. Men hur är det med dig själv och tittar på en man som verkar dominant av sig.

Eller en man som verkar vara lite undergiven. Låt oss säga en man på 1.61 cm lång. Inte nödvändigt ''mesig'' (Det får du också kommentera om, om du vill). Men en man på 1.61 cm, som sagt. Och bara lite smula undergiven i vardagen. Jag torr du vet vad det är för bild jag försöker syfta på. Jag märkte att det var svårt att formulera mig via text.

Tack igen för att du delar med dig!

Detta var intressant!! :)

Jag blir attraherad av dominanta män också, men när det kommer till det mer intima så upplever jag att vi rätt snabbt inser att vi inte synkar om inte vi båda kan släppa lite på tyglarna. Men jag är inte en kvinna som bara tar emot och är tacksam eller ens kan tolerera vissa personlighetsdrag många dominanta män har. Så där kan det också skära sig.

Om jag letar efter en sub så skulle jag inte bry mig så värst om utseendet. Då skulle det handla mer om mig. Kan jag få en man på 1.61 cm dyrka mig sexuellt? Ja såklart, hans utseende är ju oviktigt i det avseendet, hans sätt däremot och hur han beter sig mot mig, det är viktigare.
  • Anonym (D)

Hej Ts!

Jag har i min senaste relation utvecklat mina dominanta sidor sexuellt och det är helt underbart och en ny aspekt av sex.

Det finns mycket att läsa på nätet och det gäller att vara förberedd mentalt så att det blir bra för båda.

Jag o min partner har också turats om, men jag gillar inte att vara undergiven om jag inte blir tillräckligt bra ? psykologiskt omhändertagen ?... kanske därför jag tänder så mycket mer på att vara dominant...jag blir så trygg av det, känner kontroll och stark omsorg om min partner.

Min vardag är ett ?normalt? och vanligt liv. Jag är bestämd i vardagen, vet oftast vad jag vill... mina vänner skulle nog aldrig förstå den här sidan av mig :) jag är omnämnd som snäll, men inte mesig(tror jag)

Hm, jag har i livet behövt bli mer o mer dominant, både utifrån yrke men också familjesituation.

Jag tycker om när män tar för sig också, men jag skulle allra helst vilja ha turtagning i vem som inleder att ha sex

Jag vill ha en man som vet vad han vill, som åtrår mig, som visar att han vill ha mig. Han får inte vara för mesig, för då ?förgör? jag honom, som i att jag blir alldeles för dominant i vardagen. Så vill jag inte ha det. Det måste finnas en balans för att relationen ska vara frisk.

Jag tänder på långa män.... kan bli knäsvag faktiskt av att se upp och in i hans ögon:) Men, när det kommer till sexuell attraktion, få är det samspelet som är helt avgörande och då är yttre attribut ganska så oväsentliga.

Din ?konstiga fråga?, menar du om jag skulle uppfatta undergivenheten och sökandet efter en dominatrix som oattraktivt när det är uttalat?

Jag har ett yrke som innebär omsorg om andra, är chef och har under många år besuttit maktposition.

• Anonym (.)
    Anonym (D) skrev 2020-12-26 09:17:17 följande:

Hej Ts!

Din ?konstiga fråga?, menar du om jag skulle uppfatta undergivenheten och sökandet efter en dominatrix som oattraktivt när det är uttalat?

Jag har ett yrke som innebär omsorg om andra, är chef och har under många år besuttit maktposition.

Observera: De eller den fråga som jag ställer, är inga frågesättande. Jag ställer frågor av ren nyfikenhet och menar absolut inget att jag ifrågesätter, utan frågar enbart för att få in kunskap och lära mig!

Jo, du nämnde om att du bli knässvag av att se en lång man. Men kan det inte vara som så att man per automatisk kan känna sig lite undergiven än överlägsen i sängen med en stor/lång man i sängen? Eller att man åtminstone har mer kontroll och makt för en kort man?

Angående min lustiga fråga: Jag undrar om en man skall vara hemlig med sitt intresse att bli dominerad, utifall att han utstrålar mesig eller dylikt som gör att man bara tappar intressent. Kanske mer spännande att man får veta om hans sexintresse långt senare i relationen? Eller kan det gärna dyka upp meddetsamma?

Finns det möjlighet att du kan dela med dig av ditt spel? Hur går kontrollen och makten till. Föredrar du eller åtminstone händer det ibland att du ''förolämpar'' mannen i sängen? Använder du gärna redskap så som piska och/eller handbojor. Eller kan du dominera utan leksaker?

Exakt hur dominerar du?
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-25 22:18:37 följande:
    .

Skulle inte du heller kunna dela med dig av spelet med att dominera? Om ni inte vill nämna i detalj, så är det okej. Utan ni berättar så långt ni känner bekväma med det.

Hur skall en man kunna tala om att han gillar sådant här intresse på bästa sätt? Liksom, så att det inte låter för snuskigt eller obehagligt på något vis.

För min del: Jag är en man som länge burit på denna intresse. Jag befinner mig på 1.61 cm lång och kvinnor som jag har haft och göra med, är lika långa som mig. Dock krävs det för mig en vis typ av personlighetsdrag eller något annat som gör att ''Det är den kvinnan jag vill bli dominerad av''. Jag vet inte själv exakt vilken punkt det gör att jag blir ''tokig'' i kvinnan. Men på rak arm kan jag säga direkt med en kvinna som kanske sitter högt upp satt i chef position. Och inte alls skall vara en FÖÖR bestämd ''sur-tant''. Då kan det istället bli tvärtom att jag totalt tappar intresse.

Befinner sig kvinnan i chef position, så kan det reda där bli någonting för min del, liksom att intresse dyker upp.

Jag har tyvärr aldrig haft möjlighet att utföra denna sorts sex. Dels att kvinnorna haft ett annat intresse och dels för att kvinnorna som man myst med, inte har fallit för mig om att de passar i den sortens positionen. Och då har man helt enkelt haft samlag på det ''vanliga'' sättet.

Men det hade varit väldigt kul om man fann någon. Ibland tänker jaga att jag skulle vara perfekt (Om man bara skall fokusera på längden och själva kroppen).

Nu när man haft denna intresse så länge, så vill man någon gång uppleva detta. Och inte genom anonymsex. Utan personkemi skall vara där, där man pratar med varandra och så.

• Anonym (D)

Män och kvinnor är ju fysiskt olika och att vara den fysiskt svagare har betydelse vid sex. Det är väl också där maktspelet kommer in. Att jag kan bestämma över någon som är starkare än mig är hett.

Jo, det kan vara så att jag känner mig lite undergiven när jag är tsm med en lång man, som i att han kan lyfta upp och bära iväg mig :)

Den fysiska makten blir ju större över en kortare och mindre man. Har du någon gång varit med en lång och större kvinna? Hur var det?

Angående att vara hemlig med sin önskan.... Om msn har en bra relation och öppen kommunikation då tycker jag att men absolut ska berätta om sitt intresse att bli dominerad. Det är inte att visa svaghet, tvärtom.

Åh, just det! Jag ser inte alls på min undergivna partner att han är mesig eller liten. Det är egentligen han som har makten och kan stoppa leken direkt när han vill. Jag är bara dominant så länge han accepterar det och vill.

Så svar:ja, låt det dyka upp direkt. Berätta vad det ger dig, var öppen gör frågor. Detta är en inre sida av sig själv som man kan utforska tillsammans. Utforskandet måste få ta tid. Ha inte bråttom.

Hur det går till? Det kan vara lite olika. Planeringen, att tänka ut sköna scenarier, att prata om dem, att leka med tankar och tänja gränser.... som ett låååångt förspel. Sedan när man ses viktigt att få till stämningen där det bara är vi, där det är helt tryggt, där jag får honom att slappna av..... göra honom trygg och lugn, att han är helt i mitt våld...

Att använda redskap är roligt och variation förnöjer. Jag gillar att ha honom bunden och kittla honom med en fjäder. Milt våld mot hans bröstvårtor, daska honom på rumpan.... det härliga är att jobba upp hans endorfiner så att hans smärttröskel förskjuts och så märker jag när han ?bryter vallen? och går in i subspace. Det finns få tillfällen som är så starka och jag har full respekt över att ta hand om honom så att hans upplevelse blir bra. Som du förstår är kommunikationen både före, under och efter oerhört viktig.

Jag kan ha på mig sexiga kläder av olika slag och att bara se hans kåta blick som vill ha mig, men inte ska få det - ja, det är underbart!

Att dominera utan leksaker är också fullt möjligt. Det är ett mindset mer än något annat.

Jag tycker absolut att du ska läsa på mer om detta. Finns på nätet såklart. Ta också reda på - ordentligt- hur det är för dig att vara i subspace/domspace såatt du inte gör dig illa mentalt. Det måste vara en personkemi som fungerar och man måste själv ha klurat ut hur man fungerar.

Känner du till symbolen av vattenglaset efteråt? :)

• Anonym (.)
    Anonym (D) skrev 2020-12-26 10:14:48 följande:

Har du någon gång varit med en lång och större kvinna? Hur var det?

Känner du till symbolen av vattenglaset efteråt? :)

Tack för din härliga inlägg!! :)

Jag har tyvärr aldrig fått vara med någon som är längre än mig. Jag är själv 1.61 cm och de kvinnor som man har klickat med har befunnit sig i en ungefärlig samma längd. Jag har dessutom ''övertaget'' med musklerna. Så det har liksom inte funnits riktigt någon som passar att dominera mig än. Det skulle bara kännas jättekonstig om en kvinna som inte är intresserad av att dominera, väljer att dominera för min skull. Lite som om jag sätter i henne i en icke bekvämlig position bara för att göra mig nöjd. Då blir inte jag nöjd. Men jag har ingen problem med att köra något som det gillas för båda. Det är inte obligatorisk att bli dominerad. Bara en fantasi som jag har haft lite ''hemligt''. Mest för att den kvinnan inte dykt upp än.

Jag känner faktiskt inte till symbolen av vattenglaset. Vad vill du säga med den :)

Jag måste också säga att jag gillar att du är en mycket sympatisk och lyhörd person!

Personkemi är viktigt för mig och en person som är sympatisk är en av stora förmågorna som får mig att falla intresse för människa.

Tur att ni man har dig!
  • Anonym (D)

Tack :)

Ja, tyvärrfinns det en föreställning om att män ska vara längre än kvinnor, men när det gäller relationer är det ju egentligen ovidkommande. jag tycker absolut att du ska söka dig en partner som passar dig personlighetsmässigt oavsett storlek:)

Precis, båda måste vilja detta, annars blir det inte bra. Men du, detta intresse är också något man kan utveckla tillsammans, att gemensamt utforska äventyret i att vara dominant eller undergiven. det är samspelet och leken som är det viktiga.

Vattenglaset :)Det är omsorgen efteråt när man ksnske ger sin partner ett glas vatten eller håller om och hämtar andan. Många behöver ett psykologiskt omhändertagande efteråt, som att sova tsm efter sex, men här behövs ännu mer. Särskilt den dominanta behöver vara varsam och omsorgsfull om den undergivne. det har att göra med våra psykologiska försvar som tillfälligt luckras upp.

Det är en underbart fin stund av närhet och samhörighet efteråt. trodde inte det fanns förrän jag upplevde det på riktigt.

Du har helt rätt-personkemi är viktigt och absolut nödvändigt för att sex ska bli bra:)

Har du fått svar pådina funderingar?

(Mitttangentbordstrular):D

• Anonym (Anonym)

Exakt hur dominerar du?Skulle inte du heller kunna dela med dig av spelet med att dominera? Om ni inte vill nämna i detalj, så är det okej. Utan ni berättar så långt ni känner bekväma med det.

Hur skall en man kunna tala om att han gillar sådant här intresse på bästa sätt? Liksom, så att det inte låter för snuskigt eller obehagligt på något vis.

För min del: Jag är en man som länge burit på denna intresse. Jag befinner mig på 1.61 cm lång och kvinnor som jag har haft och göra med, är lika långa som mig. Dock krävs det för mig en vis typ av personlighetsdrag eller något annat som gör att ''Det är den kvinnan jag vill bli dominerad av''. Jag vet inte själv exakt vilken punkt det gör att jag blir ''tokig'' i kvinnan. Men på rak arm kan jag säga direkt med en kvinna som kanske sitter högt upp satt i chef position. Och inte alls skall vara en FÖÖR bestämd ''sur-tant''. Då kan det istället bli tvärtom att jag totalt tappar intresse.

Befinner sig kvinnan i chef position, så kan det reda där bli någonting för min del, liksom att intresse dyker upp.

Jag har tyvärr aldrig haft möjlighet att utföra denna sorts sex. Dels att kvinnorna haft ett annat intresse och dels för att kvinnorna som man myst med, inte har fallit för mig om att de passar i den sortens positionen. Och då har man helt enkelt haft samlag på det ''vanliga'' sättet.

Men det hade varit väldigt kul om man fann någon. Ibland tänker jaga att jag skulle vara perfekt (Om man bara skall fokusera på längden och själva kroppen).

Nu när man haft denna intresse så länge, så vill man någon gång uppleva detta. Och inte genom anonymsex. Utan personkemi skall vara där, där man pratar med varandra och så.

[/quote]

Önskar det fanns ett rakt svar på frågan hur jag dominerar, det hade varit mycket lättare ! :)

Men det beror oftast på nivån av upphetsning hos min partner. Man kan gå längre om han är riktigt upphetsad, det är ju trots allt han som bestämmer och jag skulle aldrig dra något längre än han är villig att följa med! Men jag gillar inte sadism eller extrem förnedring.

Sexleksaker är kul, saker som rep, könslås etc använder jag gärna för förstärkning av sexuell kapitulation, hans njutning är ju mitt ansvar inte hans.

Hur han ska tala om att han gillar dominans.. har ni bra kemi så tycker jag att man kan säga lite rakt ut, att du verkligen gillar när kvinnan vet vad hon vill ha och tar för sig. Är bestämd. Har du aldrig provat så kanske man ska vara försiktig med att säga att du vill ha en domina, men det känner du ju bäst själv om du kommit dit att du vet att det är det du vill ha.

Kvinnor i chefsposition återkommer du till ja, du gillar ju starka kvinnor! Ljuvligt att höra!

En sur-tant är inte en bra chef heller tänker jag.

Kvinnan inte passat i den sortens position, det verkar som du menar utseendemässigt där, eller har jag fel? En fysiskt starkare man är inte en sämre sub, snarare tvärt om! :)

• Tukt

Frågan är ju om dina frågor berör just en dominantrix? En kvinna kan ju vara dominant utan att vara domina, eller dominatrix. Skulle säga att de flesta dominanta är just det.

• Anonym (.)
    Anonym (D) skrev 2020-12-26 11:01:41 följande:

Tack :)

Ja, tyvärrfinns det en föreställning om att män ska vara längre än kvinnor, men när det gäller relationer är det ju egentligen ovidkommande.

Jaha!!

Det var en mycket trevlig nyhet för mig!!

TACK FÖR ATT DU TALAR OM DET!! :) Wow, så glad jag blev nu! :)
Svar på tråden Dominatrix - Kan ni berätta lite om hur det såg ut för er och vad exakt innebär det för er?