• Malinholmberg

    Molande värk från ÄL till mens

    I ca 9 månader har jag och min sambo försök bli gravid. Ända sedan vi började försöka har jag fått molande värk efter ägglossning som håller i sig fram till mens. Är det någon som vet vad detta kan bero på?

    Tidigare har jag tänkt att denna typ av värk kunnat var ett gravid symtom men jag har slutat hoppas på att det kan var en indikation på graviditet.

  • Svar på tråden Molande värk från ÄL till mens
  • Anonym (Bisse88)

    Precis så som du beskriver har jag också känt den här månaden. Det är fjärde månaden vi försöker bli gravida nu, har haft molande värk, illamående, trötthet från dag 5 efter äl så har varit helt övertygad om att jag är gravid då jag känner igen det här från min förra graviditet. Så idag (beräknad mens är idag) på morgonen tog jag ett test, negativt :( och så kom mensen. Jag fattar inte vad det betyder?? Så besviken, var ju så säker på att jag var gravid. Ska aldrig mer lita på min egen kropps känslor, haha.

  • Anonym (S)

    Jag har alltid så vareviga månad. Förra året blev jag gravid. Enda gången jag inte kände någonting. Blev oerhört förvånad när testet visade positivt eftersom jag hade noll symtom. Tyvärr fick jag avbryta pga kromosomfel. Fick börja om igen och molvärken kom återigen varje månad. När jag nu i december plussade igen blev jag återigen förvånad eftersom jag hade samma molvärk som vanligt vilket jag sett som ett tecken på att det inget blev. Tyvärr blev det missfall!

    Men till svar är att jag har ingen aning om varför man har molvärk men att i mitt fall inte säger så mkt om fall man plussar el inte...

  • Anonym (Ola)

    Säger samma som personen ovan. Hade aldrig haft så innan jag blev gravid (ma). Sen kom ett försök som inte tog sig, hade samma värk då. Och sen gravid igen med samma molvärk (ma igen) haha. Litar inte på den värken längre.

Svar på tråden Molande värk från ÄL till mens