• Anonym (Ledsen)

    Sårad av pappa.... igen

    Så vart jag sårad av min pappa igen.

    Min pappa är alltid så bitter och oftast surig, om han inte får hålla på eller prata om sitt egna intresse.

    Under hela min uppväxt så visst har han funnits där och kört och hämtat oss, lagat saker osv.

    I vuxen ålder ställer han upp och hjälper mig med bilen, men det är ju hans främsta intresse så....

    Men han har aldrig aldrig sagt något snällt till mig.

    Har jag kommit hem, som barn och visat något som jag gjort eller fått något bra omdöme i skolan, så kommer det ändå någon negativ kommentar. Även i vuxen ålder. Allt jag för är på något sätt fel i hans ögon.

    Han klagar och är bitter.

    Han gnäller på min son, som är egentligen ett väldigt väluppfostrat barn och aldrig någonsin har någon annan gnällt på honom.

    Om min son gör illa sig och gråter så kan han fälla kommentar om att han ska inte gråta osv. Jag säger då ifrån att min som får visa hur mycket könslor han vill.

    Nu senast i dag så sa han att jag blivit tjock.

    Visst har jag gått upp lite i vikt. Är över 40 år. 1.56 och väger 60 kg. Jag vet att det är lite mycket. Men jag är fortfarande inte det.

    Varför säger man så till en annan människa. Vad vill han uppnå lixsom. Det är ju inte som att han själv är pinnsmal direkt.

    Jag blir bara ledsen.

    Finns det andra som har liknande upplevelser och hur har ni hanterat er förälder?

    Hoppas ni alla får en fortsatt fin julafton

  • Svar på tråden Sårad av pappa.... igen
  • Shameless

    Min mamma var precis sådär, hon hade liksom inget filter. Men hon gjorde det inte för att vara elak, hon var bara funtad på det viset. Man var tvungen att ta henne med en nypa salt.

  • Anonym (Hanna)

    Jag funderar lite över varför du hoppas på en förändring? Han har alltid varit sån här och kommer alltid att bli. Sluta sök efter hans godkännande. Vissa människor kommer aldrig att ge det och andra ger det på ett sätt man inte förstår. Vissa kan inte ge beröm eller visa glädje för andras lycka. Att din far påpekar din vikt kan hans avsikt vara annat är utseendemåssig kritik. Han ser en förändring, övervikt är inte bra och han kan på sitt sätt bry sig om din hälsa. Sen kan inte han uttrycka sig på ett bra sätt utan är väldigt klumpig. Min mamma kan vara sån och jag biter ifrån men inte lär hon sig.

    Svårt att ge råd då jag inte vet hur din pappa är. Men jag har slutat lägga värde i min mammas åsikter om mig. Har inga barn så kan inte ge tips på hur du kan hantera det där. Men jag tror att du och din pappa fungerar på helt skilda sätt och att ni krockar i er kommunikation.

Svar på tråden Sårad av pappa.... igen