• Anonym (.)

Har fått en knöl under huden - stor som en ärta - i ländryggen, långt ner - vad kan det vara tro?

Som rubriken lyder. Den känns hård, Den glider runt under huden när jag trycker på den. Tror den har en stjälk. Det strålar ut värk när jag trycker på den. Den sitter som sagt på ländryggen, långt ner, på höger sida. Vilka organ sitter där? Vad är knölen fr något tro?

• Svar på tråden Har fått en knöl under huden - stor som en ärta - i ländryggen, långt ner - vad kan det vara tro?
  • Anonym (B)
    Anonym (.) skrev 2020-12-24 21:43:25 följande:

Som rubriken lyder. Den känns hård, Den glider runt under huden när jag trycker på den. Tror den har en stjälk. Det strålar ut värk när jag trycker på den. Den sitter som sagt på ländryggen, långt ner, på höger sida. Vilka organ sitter där? Vad är knölen fr något tro?

Den sitter ju inte på ett organ utan i huden. Är antagligen ett lipom, med andra ord en fettknöl. De kan vara lite ömma. Det är väldigt ovanligt att de är maligna. Går att operera bort om man vill. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Hm) skrev 2020-12-24 21:44:49 följande:

Är den ruckbar?

vad menar du exakt? jag tror att den är stjälkad och förflyttar sig när man trycker på den  Känns hård. Är väldigt smal så jag tror inte det är fettknöl som någon nämnde
  • Anonym (M)
    Anonym (.) skrev 2020-12-25 01:19:38 följande:
    vad menar du exakt? jag tror att den är stjälkad och förflyttar sig när man trycker på den  Känns hård. Är väldigt smal så jag tror inte det är fettknöl som någon nämnde

Alla människor har fett i kroppen, även de som är magerlagda. Jag tycker också att det låter som att du har en fettknöl, men om du känner dig osäker eller den ger dig besvär så boka en läkartid för att kolla upp det. stegforhalsa.se/orsaken-till-varfor-man-far-fettknolar-pa-ryggen/
  • Kentaur

Vad är din ursäkt för att du inte sökt  sjukvård för detta?

Inte konstigt att det finns så många antivaxxers i världen. Jag antar att det är samma som tror att de kan få diagnos via ett textbaserat forum.

• Anonym (Olginia)
    Kentaur skrev 2020-12-25 07:55:07 följande:

Vad är din ursäkt för att du inte sökt  sjukvård för detta?

Inte konstigt att det finns så många antivaxxers i världen. Jag antar att det är samma som tror att de kan få diagnos via ett textbaserat forum.

Jag har haft en knöl på exakt samma ställe som ts i ca 15 år. Jag är lite mer kunnig än ts så jag misstänkte att det var en fettknöl, och den sitter där än på samma ställe och jag lever. Vem ska jag ursäkta mig till tänker du? 

Har man en skyldighet att söka vård för minsta lilla? Du jämför det med att inte vaccinera sig, hur tänker du då i din jämförelse? 

• Kentaur
    Anonym (Olginia) skrev 2020-12-25 08:15:37 följande:

Jag har haft en knöl på exakt samma ställe som ts i ca 15 år. Jag är lite mer kunnig än ts så jag misstänkte att det var en fettknöl, och den sitter där än på samma ställe och jag lever. Vem ska jag ursäkta mig till tänker du? 

Har man en skyldighet att söka vård för minsta lilla? Du jämför det med att inte vaccinera sig, hur tänker du då i din jämförelse? 

Vad är din ursäkt för att du ställer diagnos via ett textbaserat forum?

Hur kan du via några ord konstatera att det du hade har även TS?

Hur många andra liknande sjukdomar känner du till?

Hur skicklig är man på att ställa diagnos som googelläkare tycker du?

Är det ansvarsfullt tycker du?

Har du över huvud taget något ansvar för något annat än dig själv?

Kan man alltid göra och säga saker och sen svära sig fri från allt ansvar och sen skylla på andra om det blir fel?
  • Anonym (Olginia)
    Kentaur skrev 2020-12-25 08:49:31 följande:

Kan man alltid göra och säga saker och sen svära sig fri från allt ansvar och sen skylla på andra om det blir fel?
    Är du läskunnig eller har du någonslags förståelseproblematik?

Vart har jag satt en diagnos på ts eller mig själv? 

Har jag påstått att jag har ansvar för någon annan? 

Det är min kropp och dör jag så gör jag, och det har varken du eller någon annan med att göra. 
  • Kentaur
    Anonym (Olginia) skrev 2020-12-25 09:19:53 följande:
    Är du läskunnig eller har du någonslags förståelseproblematik?

Vart har jag satt en diagnos på ts eller mig själv? 

Har jag påstått att jag har ansvar för någon annan? 

Det är min kropp och dör jag så gör jag, och det har varken du eller någon annan med att göra. 
    Dina personliga påhopp är osakliga. Du får inte mera rätt för att du är elak. Däremot är det tydligt att du dömer andra efter dig själv.

Kan du besvara frågorna du nonchalerade:

• Anonym (Olginia)
    Kentaur skrev 2020-12-25 10:17:48 följande:
    Dina personliga påhopp är osakliga. Du får inte mera rätt för att du är elak. Däremot är det tydligt att du dömer andra efter dig själv.

Kan du besvara frågorna du nonchalerade:

Jag svarar med motfrågor, då du uppenbarligen inte förstod min tidigare text.
    Den första räcker att svara på då dina resterande frågor är baserade på din grova misstolkning.

-Vart har jag ställt diagnos på mig själv och ts, behöver exakta citat från mig.
Svar på tråden Har fått en knöl under huden - stor som en ärta - i ländryggen, långt ner - vad kan det vara tro?