• Anonym (Brie)

    Ni som lämnat för någon annan

    Ni som träffat någon annan och bestämt er för att lämna. Hur gick ni tillväga? Kände ni er redo att hoppa in i ett seriöst förhållande direkt eller dejtade ni först?

    Tänker det kan finnas en hel del press om någon lämnar någon annan för en. Det blir ju inte som när man träffas när båda är singlar..

  • Svar på tråden Ni som lämnat för någon annan
  • Anonym (L)

    Jag lämnade min sambo för en kollega som jag blev kär i, flyttade in direkt till honom. Funkade inte alls då han var van att bo ensam hela livet och kunde inte anpassa sig. Saker som att laga mat, städa eller vara hemma istället för att vara ute med vänner till 23 på nätterna kunde han inte anpassa sig till. Flyttade ut igen efter några månader.

  • SilverEmma

    Jag har inte riktigt lämnat för någon annan utan jag märkte att jag fick intresse för någon när jag var sambo. Jag ville avsluta förhållandet för att jag var säker på att jag och sambon inte hade en framtid, inte för att jag tyckte någon annan var spännande. Så jag gav förhållandet en sista ärlig chans men till slut var vi överens om att det var slut och vi skildes som vänner. Han flyttade på förmiddagen och på kvällen kom den andra killen och hälsade på och åkte liksom aldrig hem igen. Min tanke var inte att inleda något seriöst för jag ville landa i allt efter två år som sambo och bo ensam ett bra tag. Dock blev jag gravid tre månader senare och då bestämde vi att satsa på allvar, jag var redan hopplöst förälskad ändå. Nu har det gått nästan 13 år och att våga satsa på den nya var det bästa beslut jag tagit, är fortfarande löjligt kär i honom.

Svar på tråden Ni som lämnat för någon annan