• Tinker90

    Hjälp!

    Det är så här att min hund har en jobbig bakgrund då han kommer från Polen och är importerad till Sverige, han har bott hos många familjer innan oss. Men själva frågan jag behöver hjälp med är. Att min hund har börjar göra utfall mot barn utan någon helst anledning. Han går jätte bra ihop med min familjs barn. Men inga andra. Han gör utfall och vet inte vad jag ska göra. Så hjälp hade uppskattas. Tack!

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Dexter dot com
    Tinker90 skrev 2020-12-25 21:50:06 följande:

    Det är så här att min hund har en jobbig bakgrund då han kommer från Polen och är importerad till Sverige, han har bott hos många familjer innan oss. Men själva frågan jag behöver hjälp med är. Att min hund har börjar göra utfall mot barn utan någon helst anledning. Han går jätte bra ihop med min familjs barn. Men inga andra. Han gör utfall och vet inte vad jag ska göra. Så hjälp hade uppskattas. Tack!


    Om hunden plötsligt ändrat beteende mot barn utan att något barn skrämt honom eller varit elak mot honom hade jag börjat med att utesluta smärta eller andra fysiska orsaker hos en vet eller fysioterapeut. Är hunden ua fysiskt får du börja belöna hunden i närheten av barn ( men inte så nära att han känner sig trängd och tvingas till utfall )så han får en positiv upplevelse av barn på avstånd. Låt hunden slippa ha barn nära sig då han upplever dom obehagliga och lär dig vart hans gräns går så han slipper utsättas för situationen han uppenbarligen inte klarar av.
Svar på tråden Hjälp!