• ElissaLevin

    1,5 år med dålig sömn

    Hej. Jag har ett barn på 1,5 år. Aldrig har mitt barn sovit bra på natten. Vaknar ofta. Men den senaste tiden vaknar mitt barn så himla mycket att jag snart blir galen. Jag har accepterat att jag aldrig kommer få sova hela nätter på ett tag. De gör inget.. men nu är vi en period där ja knappt hinner somna om innan han vaknar igen. Jag förstår verkligen inte vad de är som gör att mitt barn vaknar ? Jag är rädd för hur ja ska klara av att jobba nästa månad om ja knappt får sömn. Jag har tappat de helt så de slutar med att jag höjt rösten att nu räcker de sov nu !! Jag har sånn ångest för de och är ledsen !! Jag vill inte behöva skrika sådär men att knappt fått en bra sömn på 1,5 år tar kål på mig. Hade räknat att de skulle vara så kanske första halv året eller första året. Jag hoppas att de kanske blir Bättte när de blir förskola dags nästa månad !? Eller kanske blir värre då de blir separationsångest?. Finns de någon som haft liknande ? Mvh trött mamma som börjar tappa de!

  • Svar på tråden 1,5 år med dålig sömn
  • S23

    Kolla gruppen plusbarn på Facebook. Det finns många med samma problem som du och det finns barn som faktiskt behandlas med sömntabletter. Jag skulle försöka få hjälp via BVC.

    Har ni testat tyngdtäcke? Det finns de som är så lätta att även de yngsta barnen kan ha det, brukat annars rekommenderas först från två år.

    Du är absolut inte ensam. Tyvärr har jag själv inte erfarnehet av det samma och kan inte hjälpa dig mer än såhär

Svar på tråden 1,5 år med dålig sömn