• tobiq

    Blödning vecka 32

    Hej!

    Igår fick jag (lite) blod på papperet när jag var och kissade. Torkade om ett par gånger och fick en liten prick blod varje gång, sedan inget mer. Satte i en binda för att kunna ha lite koll innan sänggång, den var helt ren på morgonen.

    Ringde till FL som trodde på torra slemhinnor men bad mig vila idag då jag har mycket sammandragningar som ibland är riktigt kraftiga, vid mer blod ska jag åka in, än så länge har det inye kommit något mer.

    Jag är i v 31+5 med mitt femte barn, har aldrig haft minsta antydan till blödning innan, ska till BM nästa gång 4 Jan. Funderar på att boka en tidigare tid, och kan jag be henne göra en gynekologisk undersökning och kolla så att allt ser bra ut? Det kanske är en dum fråga men jag har aldrig behövt fundera på det tidigare graviditeter.


    Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Blödning vecka 32
  • Linhan89

    Hej. Fick detsamma i v32. Fast en brun blödning, precis så det syntes på pappret bara. Pågick i tre dagar. Pratade med förlossningen som sa ungefär detsamma som åt dig, vila ta det lugnt och att troligen en litet kärl brustit, de är ju så sköra nu. Fick även komma in extrA till min BM och lyssna på bebbens hjärta och allt såg bra ut. Inte haft några känningar efter det eller blödning. Var inne på förlossningen igår pga upplevda minskade fosterrörelser, men allt var bra då också efter kontroll av ctg kurva å ultraljud.

    Är ditt färskt blod ?

  • tobiq
    Linhan89 skrev 2020-12-26 21:27:29 följande:

    Hej. Fick detsamma i v32. Fast en brun blödning, precis så det syntes på pappret bara. Pågick i tre dagar. Pratade med förlossningen som sa ungefär detsamma som åt dig, vila ta det lugnt och att troligen en litet kärl brustit, de är ju så sköra nu. Fick även komma in extrA till min BM och lyssna på bebbens hjärta och allt såg bra ut. Inte haft några känningar efter det eller blödning. Var inne på förlossningen igår pga upplevda minskade fosterrörelser, men allt var bra då också efter kontroll av ctg kurva å ultraljud.

    Är ditt färskt blod ?


    Ja, det har sett väldigt färskt ut, rosa/rött, så det borde vara ytligt. Du har inte fått göra någon gynundersökning då?
    Moa-08 Svea-10
  • Linhan89
    tobiq skrev 2020-12-26 21:55:52 följande:

    Ja, det har sett väldigt färskt ut, rosa/rött, så det borde vara ytligt. Du har inte fått göra någon gynundersökning då?


    Nej det fick jag inte , kanske för att den var brun och räknas ju då som gammal blödning. Det var också väldigt sparsamt. Med vila gick det över och det kändes helt okej för mig. Men förstår om du är orolig det var jag också då ! Ber du din BM så tror jag säkert du får bli undersökt.

    Ni har inte haft sex precis före ? Som sagt man är ju väldigt skör i slemhinnorna nu .
  • Username100

    Hej, om det bara var pyttelite på pappret är det antagligen bara ett blodkärl. För säkerhets skull hade jag nog ändå bett om ctg och att kolla tappen. Bättre att åka in en gång för mycket än för lite, om inte annat kan du sova bättre efteråt :)

    Jag åkte in när jag blödde mer (tänk sparsam mens), hade lättare sammandragningar och rikliga flytningar (misstänkte själv att det var slemproppen). Det visade sig att min misstanke var rätt och barnet föddes 3,5månad för tidigt. Som tur var gick allt bra men jag är glad att jag ville dubbelkolla med vården.

Svar på tråden Blödning vecka 32