Min sambo älskar sina föräldrar och sin syster lika mycket som han älskar våra barn
Jag är så arg och ledsen på min sambo. Vi har två barn ihop, en dotter på 8 år och en pojke på 2 år.
Igår kom vi på något sätt in på ett känsligt ämne då han sa att han älskar sina föräldrar och sin syster lika mycket som han älskar våra barn. Jag blev helt chockad när jag hörde detta och det är helt obegripligt för mig. Kan inte släppa detta.
Kärleken till sina egna barn brukar vara den starkaste kärleken och det normala är väl att man älskar sina barn mer än allt annat i världen?? Absolut mer än vad man älskar sina föräldrar, sina vänner och syskon. Jag hade kunnat förstå om man älskar sin partner nästan lika mycket som man älskar sina barn men att man älskar sina föräldrar och syskon lika mycket som man älskar sina barn låter helt sjukt!
Jag behöver inte fundera en sekund, jag vet vem jag hade valt i slutet av dagen över alla andra och det är mina barn, utan tvekan! Visst älskar jag mina föräldrar och min bror samt mina vänner och andra nära och kära, men den kärleken är inte i närheten lika stark som den kärlek jag känner för mina barn. Skulle aldrig kunna älska dem lika mycket som mina barn.
Hur tänker ni andra här? Finns det andra personer ni älskar lika mycket som ni älskar era barn eller är det helt omöjligt?