• Klubbisen

    Gjort abort utan att ex vet

    Hej! Har mått väldigt dåligt på senaste och inte riktigt orkat med mycket. Mycket över att bli lämnad av exet men även fysiskt, har inte fattat vad det var. Går på p piller så får inte min mens varje månad men fick mellanblödningar vilket jag trodde var mens, men då jag vet att jag missat rätt många p piller när han gjorde slut ( kunde knappt gå upp ur sängen.) och jag kände mig så konstig tog jag tillslut ett test. För cirka 3 veckor sedan fick jag reda på att jag då var gravid och hade varit i nästan 3 månader. Jag och mitt ex skildes väl inte åt jättedåligt men kände mig väldigt dåligt behandlad och var inte bekväm med att ta kontakt med honom om det. Hade ringt honom någon gång innan och frågat massa frågor och så, var rädd att han bara skulle tro att jag låtsades eller liknande för att få uppmärksamhet, ni vet det där ?jag är gravid kortet? men nu har jag då gjort abort förra veckan, fick en snabb tid och det kändes inte så farligt innan. Hade inte trott att det skulle tära på mig då jag inte funderat mycket på barn utan tänkte bara att det var självklart. Men nu efteråt mår jag så jävla dåligt. Ångrar mig, tänker bara på ?barnet? och får panikångestattacker hela tiden. Kan såklart gå och prata med psykolog men även det känns jobbigt. Vill egentligen bara vända mig till honom och få stöd, det skulle ju varit hans barn också...

    Igår när jag var full ringde jag honom, ville bara berätta allt och prata ut med någon som skulle kunna förstå. Mina föräldrar är så dömande gällande abort och så vidare, min mamma själv skulle aldrig klara av att göra en abort. Vågar inte berätta för någon kompis heller och har ingen som jag känner är tillräckligt nära. Tror verkligen att mitt ex hade kunnat förstå mig, trots att det är slut känns det ändå som att han fortfarande bryr sig om mig, vi var som bästa vänner.

    Men nu verkar det som att han har blockat mig, eller han går inte att få tag på. När jag märkte det så bara brast det. Jag hade alltså inte fått tag på honom även under graviditeten även om jag hade velat. Han hade blockerat mig trots att han verkade vilja vara vänner och sa att han alltid skulle finnas för mig. Nu har jag ingen att prata med det här om. Har även gått vidare från mitt ex och precis börjat träffa någon ny lite, men är verkligen inte så nära den nya så att jag kan berätta om aborten. Har alltså inga kärlekskänslor kvar för mitt ex, men dock litade jag väldigt mycket på honom och såg honom hela tiden som en nära vän.

    Vet inte vad jag ska göra i denna situation. På något sätt så känns det som att han borde veta och även som att vi borde stötta varandra i det, men han verkar ju inte vilja vara en del av mitt liv längre och det måste jag väl bara acceptera. Men det handlar ändå om en gemensam sak, känns så orättvist att jag ska behöva bära på denna hemligheten när det handlar om oss två. Vet inte om någon förstår hur jag känner, är själv så otroligt förvirrad. Jag vet att man när som helst har rätten att lämna en människa, men han lovade trots allt att han skulle finnas där för mig om det var något då han vet allt om mig och att jag tidigare gått igenom väldigt jobbiga saker. Att jag även skulle behöva gå igenom en abort med hans ?barn? känns bara som en mardröm och att han inte ens går att få tag på gör så i helvete jävla ont.

    Vet inte hur jag ska ta mig ur detta mörker, allt känns så jävla hopplöst.

  • Svar på tråden Gjort abort utan att ex vet
  • erikaABC

    Försök hitta en samtalskontakt via sjukhuset / vårdcentralen
    På natten kan man nå jourhavande medmänniska , du kan googla telefonnummer
    Du kan nå jourhavande präst nattetid på 112

Svar på tråden Gjort abort utan att ex vet