• Avenia

    Köper ni julklapparna efter jul?

    Nästan allt blir billigare efter jul och det känns surt att ha lagt nästan dubbelt så mycket pengar på klappar jämfört med vad det kostar efter jul. Finns det folk som väntar med klapparna? Jag har barn så det går inte att göra så men nästa år funderar jag på att vänta med vissa klappar till efter jul.

  • Svar på tråden Köper ni julklapparna efter jul?
  • Anonym (H)

    Handlar på black friday eller tidigare på året. Har man koll är många saker billigare när det inte är officiella reseperioder.

    Rea på leksaker brukar exempelvis vara bra tvp veckor innan black friday

  • Dexter dot com
    Avenia skrev 2020-12-27 12:51:52 följande:

    Nästan allt blir billigare efter jul och det känns surt att ha lagt nästan dubbelt så mycket pengar på klappar jämfört med vad det kostar efter jul. Finns det folk som väntar med klapparna? Jag har barn så det går inte att göra så men nästa år funderar jag på att vänta med vissa klappar till efter jul.


    Redan för 30 år sedan när jag var tonåring fick jag pengar av mina föräldrar i julklapp för att sen handla det jag önskade på på rean. I vuxen ålder köper jag det mesta, både mat och kläder när det är extrapris/rea.
  • Avenia
    Anonym (H) skrev 2020-12-27 12:55:44 följande:

    Handlar på black friday eller tidigare på året. Har man koll är många saker billigare när det inte är officiella reseperioder.

    Rea på leksaker brukar exempelvis vara bra tvp veckor innan black friday


    Jag hade lite koll under black friday men inget av det jag köpte var det rea på då. Däremot blev vissa teknikprylar billiga 2 veckor före jul så kag förlorade hundralappar på det. Surt om man vill vara ute i god tid.
  • Anonym (kräsen)

    Det beror på. Nya lakan, köksprylar eller kläder har vi nog alltid köpt på rea snarare än innan jul.

    Men sen har vi så ovanliga intressen att de böcker eller prylar som önskas där finns det ofta ingen rea på. Och då kan man lika gärna handla innan jul.

Svar på tråden Köper ni julklapparna efter jul?