• Anonym (M)

    Socanmäld för att barnet sover i skrubb

    Vi flyttade till hus för ett tag sen och till min dotters förtjusning har vi nu en "harry potter-skrubb" under trappan. Hon tjatade om att få ha det som sitt rum och till slut gick vi med på det.

    Nu har en ny granne anmält det. Jag har sån ångest, vad kommer hända nu?

  • Svar på tråden Socanmäld för att barnet sover i skrubb
  • Anonym (enn)

    Det beror väl på hur bra ventiliationen är, är det bra luft där?

  • Anonym (CNN)

    Om det är som du beskriver det kommer det inte hända ett dugg. De kommer kanske fråga er om läget, men inget mer.

    Grattis till grannen. Lär bli trevliga grillmiddagar i sommar!

  • Anonym (Vq)

    Ni kommer kanske kallas till ett samtal där de beslutar om det ska startas en utredning, vilket jag har svårt att se att de gör om det bara är detta. Finns det något annat rum där hon har saker i som skrivbord el så? Jag tänker det är svårt att få plats. Men att ha ett litet mysigt krypin är ju inget fel liksom om hon även har andra ytor att vara på.

  • Anonym (Sussi)

    Det lär inte hända någonting om ni inte på något vis missköter dottern. Det finns inga krav på att ett barn ska ha eget rum eller ett visst antal kvadratmeter. Jag antar att hon ändå har en säng och lakan att sova i och att hon får mat att äta. Vi låser väl knappast in henne eller slår henne?

    Socialtjänsten har så många riktiga ärenden att ta hand om.

  • Anonym (-)

    Tösen blir tillfrågad vid något tillfälle? Då kommer hon ju mest att stolt berätta om sin Harry-skrubb och att hon inte blir nekad eget utrymme och egna prylar, och sen är det väl bra med det, föreställer jag mig?

  • Anonym (Giddningsvis)

    Soc kommer:

    1 Kontakta er för att se om det är sant.

    2 Vilja veta varför dottern sover där.

    3 Möjligen tala om för er att det är olämpligt att låta barnet sova i ett utrymme som inte är ämnat som sovrum pga dålig ventilation.

  • Anonym (Ö)

    Äsch, det kommer inte hända nånting. Be grannen dra åt helvete.

  • Anonym (Liknande situation)

    Säg bara att du sa så för att han var jobbig. Det funkar tro mig.

  • Hyllemor

    Äsch, det där kommer inte socialen att bry sig om. De kommer att starta en utredning som kommer att läggas ner. Det finns MÅNGA barn i Sverige som bor i skrubbar/klädkammare (min son gjorde det under två år - innan dess gjorde jag det.) Så länge man lämnar dörren öppen eller fixar ventilationen så är det ingen på soc som bryr sig om det.

Svar på tråden Socanmäld för att barnet sover i skrubb