• Anonym (Maja)

Vilka med familj är verkligen kär i sin partner?

Hur normalt är det att vara kär efter 5-10 och några barn? Jag känner ofta att jag irriterar mig på min man. Jag tycker om honom ibland, vi har bra sex men kär? Jag har aldrig kännt mig nykär förutom den första tiden. Är det fel på mig eller fejkar alla ni som säger att ni känner er kära?

Ska man nöja sig med det här?

• Svar på tråden Vilka med familj är verkligen kär i sin partner?
  • Tomelilla15
    Anonym (Maja) skrev 2020-12-27 22:03:27 följande:

Hur normalt är det att vara kär efter 5-10 och några barn? Jag känner ofta att jag irriterar mig på min man. Jag tycker om honom ibland, vi har bra sex men kär? Jag har aldrig kännt mig nykär förutom den första tiden. Är det fel på mig eller fejkar alla ni som säger att ni känner er kära?

Jag är kär. Kan känna det starkt. Över 10 år tillsammans och två barn.
  • babyba

Undrar det med..jag har inte barn än men räknar med att jag kanske inte kommer ha barn med samma partner jag går i pension med osv..tråkigt men realistiskt.
    Sen finns det ju många olika anledningar till att man inte känner sig kär men oftast känns det som att det kan vara pga kvinnan får dra det tunga lasset i relationen/livet..

• Anonym (555)

Nykär är jag ju inte.

Mrn jag älskar min man över allt annat han.är min soulmate o jag kan inte tänka mig livet utan honom.

Att vara med honom och familjen o uppleva o göra saker tillsammans är det bästa som finns.

Vi har varit ihop snart 23 år, gifta snart 15. 2 barn i tidiga tonår.

• Anonym (Gått över)

Efter 16 år ihop och snart tre barn så kan jag inte påstå att jag känner mig kär och att det pirrar i magen när jag ser honom. Kär kände jag att jag var i början, men det har övergått till att älska honom istället. Desto mer vi byggt upp tillsammans, en familj, ett liv, hus och alla med och motgångar har han vuxit i mina ögon och vi blir starkare ihop. Kan helt enkelt inte tänka mig ett liv utan honom vid min sida, han är min bästa vän.

• Anonym (biologen)

Kroppen kan inte förbli förälskad hela livet. Då hade den bränt ut sig själv, det går åt alldeles för mycket serotonin och annat skoj då.

lästips: Njutning- berättelser om kärlek, känslor och kemi 
    av Ulf Ellervik, professor i bioorganisk kemi

• SilverEmma

Snart 13 år tillsammans, våra barn är snart 11 och 12. Min man får det fortfarande att pirra i magen på mig och varje gång jag tänker på framtiden så är det "vi", inte "jag". Är vansinnigt kär i honom.

• Anonym (eee)
    Anonym (Maja) skrev 2020-12-27 22:03:27 följande:

Nu är jag skild men vi hade ca 18 år tillsammans och jo, jag kände mig nog kär egentligen ända till slutet, men vi fick så tråkigt ihop så det självdog på något vis. Det var inte det där himlastormande pirret som början så klart, men det var trygghet, närhet och värme. Men det är ju så det är. Förälskelsen är en kemisk process, kärlek och att älska på djupet är en annan kemisk process som är lite lugnare för kroppen. 

Saknar du din man ibland? Om du blir glad av att din man kommer hem efter tex en resa borta några dagar, då är det väl värt att jobba på? Om du däremot bara tycker det är skönt att han inte är hemma över huvud taget, då kanske ni inte ska fortsätta ihop? 
  • sextiotalist

Jag älskar fortfarande min sambo efter 25 år och barn

• MrsJenka

Jag är jättekär i min man. Har aldrig varit så attraherad av någon som jag är av honom. Men det förhindrar ju inte att jag ibland irriterar mig på småsaker han gör.

• Anonym (Maja)
    Anonym (eee) skrev 2020-12-28 08:17:31 följande:

Nu är jag skild men vi hade ca 18 år tillsammans och jo, jag kände mig nog kär egentligen ända till slutet, men vi fick så tråkigt ihop så det självdog på något vis. Det var inte det där himlastormande pirret som början så klart, men det var trygghet, närhet och värme. Men det är ju så det är. Förälskelsen är en kemisk process, kärlek och att älska på djupet är en annan kemisk process som är lite lugnare för kroppen. 

Saknar du din man ibland? Om du blir glad av att din man kommer hem efter tex en resa borta några dagar, då är det väl värt att jobba på? Om du däremot bara tycker det är skönt att han inte är hemma över huvud taget, då kanske ni inte ska fortsätta ihop? 

Vi har det faktiskt som allra bäst när vi är ifrån varandra. Då kan vi ringa varandra och jag känner den där värmen som flera va er pratar om. Sen så kommer han hem och så försvinner det. Det handlar om att vi är så vansinnigt olika tror jag. Han vill ha fart och fläkt och jag vill ha lugn och ro när jag är ledig. Istället för att hitta på något själv så tjatar han på mig och utstrålar massa negativ energi.

Jag älskar att dricka kaffe ta en promenad bara hänga med kidsen, läsa en bok tex när jag är ledig. Jag känner mig jagad och att jag som person är ?fel?.
Svar på tråden Vilka med familj är verkligen kär i sin partner?