• Diaman­ten91
    Sun 27 Dec 2020 23:21
    326 visningar
    0 svar
    0
    326

    Arbetslös och ta ut enbart helger?? hjälp

    Hej

    Det är lite komplicerat och jag har hamnat verkligen i stor skithög.

    Jag är 100% arbetslös,fick barn förra året och nu är det dags för barnet att börja dagis efter nyår,14 månad blir barnet då.

    Jag har jobbat enbart som timvik och aldrig kommit upp i de timmarna för att få A-kassa,så ingeting får jag :(

    Ringt även Arb.förmedlingen men ingen hjälp där heller tyvärr jag skulle få hjälp strax efter 13-14 månad när jag skrivit in mig ,Helt chokad!!! ingen kontakt alls på alla dessa månader. Jag söker jobb sen i somras har ja skickat dn hel del ansökan men ingeting. Kan va pandemi/corona (såklart) men även det att jag inte har någon märkvärdigt utbildning och har tyvärr ingen möjlighet att plugga heller då jag varit hemma med två barn väldigt tätt inom loppet av 2,5 år så är ja inte taggad att plugga och leva på csn lån.

    Utan vill verkligen komma ut nu lite och jobba och träffa folk efter att ha varit hemma med två barn tätt,va inte möjligt att dela med pappan då ja varit som sagf timvik och då kan han inte planera pappaledighet med sitt jobb.

    Så nu till min fråga,kan man ta ut iallafall lördag och söndag för att få in lite slantar och kunna åtminstone betala mobilräkning och förskola avgift?för som sagt nu efter nyår står ja totalt utan något.

    Ingen a-kassa,inget soc kan ja få då pappan o ja bor ihop men det räcker inte hela månad eftersom han får ut 18-19 tusen o de ska betalas hyra o allt med hans pengar,blir knappt så de räcker.

    Så ja tänkte åtminstonde ta lördagar och söndagar blir kanske en tusen spänn så ja kan betala en eller två räkningar som är i mitt namn,känns ju jobbigt när man är totalt körd och bara har barnbidrag på kontot.

    Det jag ville med tråden är om någon vet om man får ga ut bara lör-sön då barnet ska va på dagis mån-fred o ja inskriven på arbförm...

Svar på tråden Arbetslös och ta ut enbart helger?? hjälp