Anonym (Jag) skrev 2020-12-28 01:02:43 följande:
Menar du som jag jobbat med eller sysselsättning nu?
Ja, det var väl samma fråga tänkte jag ... Men då vet jag - tack för svar!
Jag måste erkänna att det ställer saken i en lite annan dager än jag föreställde mig. Jag vidhåller SJÄLVKLART min ståndpunkt om andra chanser och dig som familjemedlem men måste erkänna att jag inte riktigt tänkte så långt som till förskingring på din position. Som tekniker har jag ju själv svårt att hitta en motsvarande situation att tänka mig - vi konstruerar och programmerar saker och inget går liksom att stjäla. Så jag vet uppriktigt inte hur ditt läge ska/brukar hanteras.
Men ett par frågor då:
Måste din potentiella nya AG veta om detta då? Söker du befattningar där du måste lämna utdrag ur belastningsregister? Eller har du s a s råkat "tappa ditt namn" i närområdet?
Kan du inte få jobb "under speciell övervakning" över en tid då? Kanske hänger lite på det jag var inne på tidigare: Skaffa en poäng som slår marknaden med häpnad.
Sen får jag nog också erkänna att jag kanske inte först tänkte på hur akut din situation är. I nuläget - sök allt skit du kan. Du får väl syna hushållsrullar en månad då, men jag tror att du kan komma igen. Ingen kollar väl en operatörs historia? Där kan man också bygga både vänskap och kontakter.
Alltså det reder ju sig alltid till slut.
Folk omkring en säger ju ibland att de bara vill att man ska vara lycklig ... Fan är det för krav på en? Hur skulle det gå till? Och hur korkad skulle inte världen vara om alla rände omkring och var lyckliga hela tiden? Det är liksom inte så det funkar. Däremot - Det löser sig alltid. Erfarenheten säger ju tydligt, genom hela jäkla historien, att det löser sig. Oavsett om det gäller den enskilde personen eller samhället eller hela civilisationen. Och då är jag nog fanken själv den mest överkänsliga, analytiska, depressiva och introverta person jag själv känner, kan jag avslöja. Men löser sig gör det ...