• Anonym (?)

Ni som parkerar bredvid en annan bil fast parkeringen är nästan helt tom...?

Varför gör ni det? Så sjukt irriterande så att jag blir uppriktigt nyfiken om ni har någon tanke med detta som jag ej fattat?

Förståeligt om det är parkeringsplatser precis vid ingången till tex centrum/affär, men jag brukar alltid parkera längst bort i ett hörn för att slippa just att behöva parkera bredvid folk i den mån det går. Dels för att jag har fått bilen repad en gång och vill inte riskera något, och dels för att det blir sämre sikt när man ska backa ut. Det är helt enkelt mycket lättare och skönare.

Nu parkerade jag nyligen på en stor parkering, var borta Max 30 min. När jag kommer tillbaka så står det en bil bredvid, som dessutom parkerat alldeles för nära, ett under att föraren ens kom ur bilen... parkeringen hade många stora tomma ytor...

Varför??

• Svar på tråden Ni som parkerar bredvid en annan bil fast parkeringen är nästan helt tom...?
  • ano1

Vilken bra fråga!
    Detta har hänt även mig ett flertal gånger.
    Jag parkerar alltid en bit bort. Men ofta när jag kommer ut
    från parkeringen har någon ställt sig bredvid mig...Detta trots att
    parkeringen varit nästan tom. Hur tänker dom ?

• Anonym (E)

Ja jag har ofta undrat samma sak. Händer nästan varenda gång jag har parkerat på något offentlig parkering. För ett tag sedan hade de parkerat så nära att kvinnan inte ens kom ut ur bilen utan att ha bildörren mot min bil. Alltså PÅ min bil. När jag påpekade att hon hade slagit upp dörren på min bil och att den fortfarande stod mot den blev HON arg, otrevlig och började hånas. Jag frågade hennes man (som var den som kört bilen) varför han ställt sig bredvid mig och så nära dessutom, när halva parkeringens platser var tomma. Fick inget svar utan bara mer otrevligheter och bortförklaringar. De verkade inte friska i huvudet någon av dem, och det i sig är väl svar nog på varför de gör som de gör...

• Anonym (Skojare)
    Anonym (?) skrev 2020-12-28 11:29:11 följande:

Varför gör ni det? Så sjukt irriterande så att jag blir uppriktigt nyfiken om ni har någon tanke med detta som jag ej fattat?

Förståeligt om det är parkeringsplatser precis vid ingången till tex centrum/affär, men jag brukar alltid parkera längst bort i ett hörn för att slippa just att behöva parkera bredvid folk i den mån det går. Dels för att jag har fått bilen repad en gång och vill inte riskera något, och dels för att det blir sämre sikt när man ska backa ut. Det är helt enkelt mycket lättare och skönare.

Nu parkerade jag nyligen på en stor parkering, var borta Max 30 min. När jag kommer tillbaka så står det en bil bredvid, som dessutom parkerat alldeles för nära, ett under att föraren ens kom ur bilen... parkeringen hade många stora tomma ytor...

Varför??

För att reta dig förstås. :P
  • Anonym (Mi)

Som ny bilförare är det utmärkt träning att parkera bredvid en annan bil.

• ano1
    Anonym (Mi) skrev 2020-12-28 16:48:18 följande:

Som ny bilförare är det utmärkt träning att parkera bredvid en annan bil.

Träna på något annat sätt.
    Dessutom vill jag inte att en ny bilförare parkerar
    nära min bil
  • Anonym (Mi)
    ano1 skrev 2020-12-28 17:04:17 följande:

nära min bil

Hur ska jag träna på parkering bland andra bilar än just bland andra bilar? Sen spelar det ju ingen roll vad du vill, jag parkerar I vilken ruta jag vill.
  • Elie

Bra fråga, jag vet varför jag gör det iaf! Det är mycket lättare att navigera till en ruta om jag har en bil som står bredvid. Man ser ju inte strecken på marken så bra när man sitter i bilen, men andra bilar blir bra riktmärke :)

• Anonym (Pelle)
    Elie skrev 2020-12-28 23:20:31 följande:

Bra fråga, jag vet varför jag gör det iaf! Det är mycket lättare att navigera till en ruta om jag har en bil som står bredvid. Man ser ju inte strecken på marken så bra när man sitter i bilen, men andra bilar blir bra riktmärke :)

Prova att höja sätet.
  • ano1
    Elie skrev 2020-12-28 23:20:31 följande:

Nu bör strecken i marken inte vara något problem om parkeringen är
    tom där TS ( och jag ) parkerar. Vi parkerar i ett hörn en bit bort från
    andra.
  • Anonym (ooo)
    ano1 skrev 2020-12-28 17:04:17 följande:
    nära min bil
    Men, haha,  vad dum du är? Man FÅR parkera var som helst där det finns en tom parkeringsruta. Det spelar väl ingen roll om du är ensam på parkeringen eller om det står 50 andra bilar där: är rutan bredvid din ledig = man får ställa sig där. 
  • Anonym (ooo)

Vi handlar på en stor coopbutik varje vecka. Parkeringen är gigantisk! När min man kör, vill han gärna ställa sig i någon av raderna nära ingången (som de flesta andra) + att det helst ska vara nära där man hämtar kundvagnar, så det innebär att han har en favoritruta som han har räknat ut. Han ställer sig alltid där om den är ledig, även om det är bilar på båda sidorna om den rutan, men massa tomt i nästa rad. 
    Jag kan småle lite åt detta, men han menar bara att han är praktisk, och om det är så för andra också så kan det väl förklara varför en del ställer sig på en speciell plats även om det finns massa tomt.

Personligen föredrar jag en ruta där jag kan svänga in till höger när jag parkerar eftersom jag tycker det är svårare att parkera när jag måste svänga vänster. Vi har väl alla våra små preferenser. 

• ano1
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-29 08:29:21 följande:
    Men, haha,  vad dum du är? Man FÅR parkera var som helst där det finns en tom parkeringsruta. Det spelar väl ingen roll om du är ensam på parkeringen eller om det står 50 andra bilar där: är rutan bredvid din ledig = man får ställa sig där. 
    Javisst, du FÅR parkera var du vill. Men det var inte dit TS ville komma med
    denna tråd.
    Du skriver att jag är dum. Kan så vara. Dessutom är jag lite elitistisk.
    Anledningen att jag parkerar en bit bort är att jag inte vill att min dyra bil
    ska bli repad av en annan bildörr.
    Det var det TS tyckte var ett visst problem - repor.
  • Anonym (dutten)

Jag hade blivit skitsur och parkerat om min bil 1 cm från 'den bilens passagerardörr och sen satt mig på avstånd och filmat.

Antingen hade jag fått på film hur personen surande hade fått klättra in via sin passagerardörr eller om personen blivit mental och skadat min bil och då sen anmält till polisen med filmen som bevis så att personen åkt dit på att betala reperation + böter - hade så varit värt det {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (A)
    Drottningen1970 skrev 2020-12-28 15:27:35 följande:
    Min bil tycker det är trevligt att ha nån att umgås med när jag handlar.
  • Steven01

Det är 100% kvinnor som gör det och det är också 100% kvinnor som slänger upp bildörren så att det blir skador på andra bilar. Varför gör ni så?

• Anonym (Bra Steven)
    Steven01 skrev 2020-12-29 18:10:08 följande:

Det är 100% kvinnor som gör det och det är också 100% kvinnor som slänger upp bildörren så att det blir skador på andra bilar. Varför gör ni så?

Håller med. Det var bättre förr när männen skötte bilkörningen.
    Dom i Saudi har tappat greppet...nu får kvinnor köra bil där
  • Lolakola
    Steven01 skrev 2020-12-29 18:10:08 följande:

Nä, det är 100 procent män som gör så. Varför gör ni så?
Svar på tråden Ni som parkerar bredvid en annan bil fast parkeringen är nästan helt tom...?