• Emma m Theodor

Hälsprickor- hur blir man av med dem?

Vet någon bra tips mot hälsprickor? Har fått ganska många och en del rätt djupa och det är inget man vill ha till sommaren.... Har filat och smort in- smörjer nästan varje kväll med olika salvor, allt från vaselin till svindyra fotsalvor- men inget verkar hjälpa...

• Svar på tråden Hälsprickor- hur blir man av med dem?
  • Danbala

Hmmm... Bra strumpor och skor, kanske? Barfota är ju alltid slitande för fötter, även om det är barfota i tofflor/sandaler. (Enligt min personliga erfarenhet, iaf, tyvärr, eftersom jag helst går barfota. :-P )

• sofialisa

köp en tjär liknande salva på en djurbutik, (den ska användas till sprickor i hundarna trampdynor men funkar mycket mycket bättre på människor)

• Emma m Theodor

Tack för snabba bra och intressanta tips

• Laire

Något som är lite obehagligt men som funkar mot sprickor är att smörja med någon bra salva innan man går och lägger sig. Man ska ta lite extra salva, så på med en fryspåse på vardera fot och en gummisnodd runt ankeln.

• Akinna

jag tycker nivea body and milk är jätte bra mot sprickor och torrhet testa =)

• Danbala

sundsvallstjej:

Det låter verkligen HEMSKT obehagligt. Jag skulle misstänka att jag skulle vakna med två uppblötta fötter som mest liknade russin som legat i varm glögg för länge, fast likbleka.

HU!

*ryser*

• Laire

Ja det är obehagligt, men effektivt.

Blir varmt som bara den...

• NizzY
    russin

ne men jag bruka smörja lite extra tjockt med salva och sen på med bomulls strumpor eftr att ha filat så klart, ett par nätter i rad o jag bruka kuna se skillnad
  • snobben

Jag har grymma hälsprickor, har alltid lidit av det....gör fotbad och filar och smörjer och provat såna plåster från apoteket för hälsprickor men inget gör att det går bort helt. På kvällen brukar jag smörja med vaselin, det är kanon!!

• Akisha

Har haft en hälspricka en gång och det gjorde grymt ont.
    Fick tipset som Sundsvallstjej gett här och det fungerade faktiskt, men jag hade ingen skön natt kan jag lova, jag som normalt vill sova med fötterna utanför täcket, kändes som jag skulle kvävas.
    Jag smorde in fötterna med vanlig rapsolja och drog strumpor utanpå plastpåsarna istället för gummisnoddar.

Svar på tråden Hälsprickor- hur blir man av med dem?