• Anonym (Legaliteten i detta?)

Lagligt att ljuga/lura sig till sex?

Man får ju inte ha sex med någon som inte vill ha sex med en, eller betala för sex. Hur kan det då vara lagligt att ljuga sig till sex?

Tex. om jag utger mig för att vara pilot istället för att säga att jag jobbar som bagagelastare på flygplats och pga detta får ha sex med någon som väldigt gärna vill ha sex med en pilot, men absolut inte med en bagagelastare har jag då begått ett sexbrott? Om inte, borde det räknas som sexbrott?

Om jag istället för bagagelastare låtsas vara castingagent till en filmproduktion och någon som verkligen vill ha en roll i den filmen förför mig för att kunna få det, är det lagligt? Borde det vara lagligt?

Är det skillnad i det fallet om jag säger att "Lite sex hade nog ökat på dina chanser att få rollen" eller om hon utan att jag sagt något sånt tar initiativet (underförstått då för att hon tror jag sköter castingen till en film, utan det hade hon inte gjort det)?

• Svar på tråden Lagligt att ljuga/lura sig till sex?
  • Anonym (Q)

Har personen haft sex med dig av fri vilja kan jag inte se något olagligt. Omoraliskt är det definitivt och du kan räkna med att bli uthängd som lögnare men nej, juridiskt har du inte gjort något fel.

• Anonym (Anonym)

Att ljuga för att framstå som mer attraktiv betyder bara att den man ligger med är en ytlig idiot men det är så klart lagligt. Personen har frivilligt haft sex med en annan person, det är vad som räknas.

Om du påstår att du kan ge en person goda chanser i en casting utsätter du den personen för bedrägeri och nån slags sexuell byteshandel, det lär inte vara lagligt däremot pga omständigheterna men kan bli svårt att bevisa i en anmälan. Det blir liksom betalning på ett annat sätt än med pengar, alltså sex mot ersättning.

Om någon förför dig med samma syfte så gäller ju även det att det är olagligt, men frågan är om du vet om syftet eller inte. Om du förstår syftet är det olagligt, annars inte.

• Tukt

Att ljuga för att verka mer spännande och där med får ligga är nog inte så ovanligt och inte heller olagligt.
    Om du däremot lurar någon att tro att de ska få ett jobb, en lägenhet eller vad som, riskerar du dömmas för "Sexuellt utnyttjande av person i beroende ställning".
    Där lär det inte spela någon roll om det alls funnits kontrakt eller lägenheter eller ej. Du har utnyttjat en person och det torde vara det du också döms för.
    Så en flyguniform från Buttericks är ok, men inte ett påhittat anställningskontrakt.

• Anonym (Glad)

Som inte tjejer kvinnor lurar till sig sex med en massa smink o bh-ar med inlägg i så det ser snyggare ut än värkligheten plus att Systembolaget ska ha en tillrättavisning också ..... eller har jag fel

• Mimosa86
    Anonym (Glad) skrev 2020-12-28 22:50:17 följande:

Som inte tjejer kvinnor lurar till sig sex med en massa smink o bh-ar med inlägg i så det ser snyggare ut än värkligheten plus att Systembolaget ska ha en tillrättavisning också ..... eller har jag fel

.... som också kostar dem skjortan. undersökning från SkinStore.com visar att den genomsnittliga kvinnan bär varje dag omkring $ 8 på smink och hudvårdsprodukter. Det bidrar till nästan 250 dollar per månad och drygt 200 000 dollar under en livstid. Med andra ord, den genomsnittliga kvinnan bränner tillräckligt med pengar på skönhet som motsvarar att köpa ett hus.

Nej, kvinnor bränner inte pengar de kunde köpa ett hus för på skönhetsprodukter för att lura till sig sex. Kvinnor sminkar sig och bär (plågsamma) bygelbh för att samhället talat om för den att de är fula utan... eftersom industrin tjänar MILJARDER DOLLAR på kvinnors osäkerhet och självhat. Hade kvinnor känner sig till freds med sina utseenden, så hade vi inom en vecka sett ett börsras och en världslig ekonomisk kris som hette duga..

Skål!
    Tukt skrev 2020-12-28 17:11:57 följande:

Att ljuga för att verka mer spännande och där med får ligga är nog inte så ovanligt och inte heller olagligt.
    Om du däremot lurar någon att tro att de ska få ett jobb, en lägenhet eller vad som, riskerar du dömmas för "Sexuellt utnyttjande av person i beroende ställning".
    Där lär det inte spela någon roll om det alls funnits kontrakt eller lägenheter eller ej. Du har utnyttjat en person och det torde vara det du också döms för.
    Så en flyguniform från Buttericks är ok, men inte ett påhittat anställningskontrakt.

Ok. Då kan jag vara låtsaspilot men inte jobba med casting för att vara på den säkra sidan. Hur är det med skyddade yrkestitlar som kirurg osv?

Jo men det vet jag ju att det inte är varken illegalt eller ses som omoraliskt.
  • Anonym (Luring)
    Jag har varit bartender i NY, arbetat på ATP-touren och varit rådgivare vid bank i London. Spelat golf med Bill Clinton och dragit en lina med Keith Richards i Stones.

Fungerar...
    Mimosa86 skrev 2020-12-28 23:26:28 följande:
    .... som också kostar dem skjortan. undersökning från SkinStore.com visar att den genomsnittliga kvinnan bär varje dag omkring $ 8 på smink och hudvårdsprodukter. Det bidrar till nästan 250 dollar per månad och drygt 200 000 dollar under en livstid. Med andra ord, den genomsnittliga kvinnan bränner tillräckligt med pengar på skönhet som motsvarar att köpa ett hus.

Nej, kvinnor bränner inte pengar de kunde köpa ett hus för på skönhetsprodukter för att lura till sig sex. Kvinnor sminkar sig och bär (plågsamma) bygelbh för att samhället talat om för den att de är fula utan... eftersom industrin tjänar MILJARDER DOLLAR på kvinnors osäkerhet och självhat. Hade kvinnor känner sig till freds med sina utseenden, så hade vi inom en vecka sett ett börsras och en världslig ekonomisk kris som hette duga..

Skål!
    Haha. har en tjejkompis som bestämt hävdar att kvinnor är lurade av skönhetsbranschen. Män gillar att se hud eller kvinnokropp i tighta kläder. Så man kan klä sig sexigt jättebilligt. Dessutom säger hon att män ser inte smink annat än på läppar. Fina frisyrer ser vi inte heller. Så det räcker att måla läpparna och sätta upp håret i en hästsvans så är man fin nog för allt. Tydligen.

Hon sparar tiotusentals kronor varje år nu när hon förstått hur det ligger till säger hon. 
  • Tukt
    Anonym (Legaliteten i detta?) skrev 2020-12-28 23:38:44 följande:
    Ok. Då kan jag vara låtsaspilot men inte jobba med casting för att vara på den säkra sidan. Hur är det med skyddade yrkestitlar som kirurg osv?

Jo men det vet jag ju att det inte är varken illegalt eller ses som omoraliskt.
    Det är så vitt jag vet bara olagligt att utge sig för att vara polis som yrekstitel. Ja du får ju såklart inte gå in och börja operera folks prostata med en falsk förespegling att man är utbildad läkare. Men utanför det får man väl säga sig vara vem man vill på krogen - så länge då man inte säger sig vara polis.
  • Anonym (eee)

Problemet TS, blir kanske om du nu sagt att du har ett "bättre" jobb än vad du har, och du vill fortsätta träffa personen - ska du avslöja sanningen då? 
    Eller tänker du bara ONS? 

Jobbigt också om personer du haft sex med sprider ut att du är tex pilot/läkare och du blir kontaktad av andra människor som är intresserade av vad du kan erbjuda branschmässigt Flört 

• Anonym (Billy Butt)
    Anonym (Legaliteten i detta?) skrev 2020-12-28 16:50:25 följande:

Är det skillnad i det fallet om jag säger att "Lite sex hade nog ökat på dina chanser att få rollen" eller om hon utan att jag sagt något sånt tar initiativet (underförstått då för att hon tror jag sköter castingen till en film, utan det hade hon inte gjort det)?

Las pa lite om Billy Butt. Det var manga tjejer som lag med honom for att de trodde att det skulle vara gynnsamt. De red honom och han holl inte fast dem (vad jag last), utan de kande sig tvungna for karriaren. Nar de sen angrade sig, eller sag att de inte fick hjalp med karriaren, sa anmalde de honom for valdtakt, vilket han blev domd for. Lite liknande det du beskriver har ovan. 
    Anonym (Billy Butt) skrev 2020-12-29 13:06:20 följande:
    Las pa lite om Billy Butt. Det var manga tjejer som lag med honom for att de trodde att det skulle vara gynnsamt. De red honom och han holl inte fast dem (vad jag last), utan de kande sig tvungna for karriaren. Nar de sen angrade sig, eller sag att de inte fick hjalp med karriaren, sa anmalde de honom for valdtakt, vilket han blev domd for. Lite liknande det du beskriver har ovan. 
    Ohhhh shit. Är dock inte skyldig till det, men skulle kanske kunna bli. Ok absolut inte göra som Billy Butt då. 
Svar på tråden Lagligt att ljuga/lura sig till sex?