• Anonym (Ingaflerbarn)

Pessaret svängde sig!! Hjälp?! Caya

Hjälp!!

Någon annan som använder pessar och varit med om detta??

Jag har ett Caya pessar och de är inte runda utan mer droppformade, så de ska inte kunna rotera!

Jag och mannen hade sex igår kväll och imorse när jag skulle ta ut pessaret upptäckte jag att den ände som ska peka framåt pekade istället åt sidan, och jag hade/har ont där.

Kände även av smärtan igår kväll men trodde bara det berodde på ägglossningen (SOM JAG HAR JUST NU!!).

Kanske man borde ta ett dagen efter piller för säkerhets skull?! Har aldrig tagit såna förut men hade verkligen inte tänkt ha fler barn nu, yngsta är inte ens ett år gammal ännu...

Någon mer som använt caya pessar och detta hände???

• Svar på tråden Pessaret svängde sig!! Hjälp?! Caya
  • Anonym (Pernilla)

Vad jobbigt! Jag har ingen erfarenhet av caya (använder femcap) men angående dagen-efter-piller så tas de för att skjuta upp ägglossning. De kan inte förhindra en graviditet om du redan haft ägglossning. Jag hoppas det löser sig för dig!

• Anonym (Ingaflerbarn)
    Anonym (Pernilla) skrev 2020-12-29 08:23:36 följande:

Vad jobbigt! Jag har ingen erfarenhet av caya (använder femcap) men angående dagen-efter-piller så tas de för att skjuta upp ägglossning. De kan inte förhindra en graviditet om du redan haft ägglossning. Jag hoppas det löser sig för dig!

Tack för svar!!

Ja femcap vore kanske bättre för mig att använda, det går väl inte att placera fel? :) Men tycker du att den är enkel att få på rätt plats? Har inte provat andra pessar...

Ja vi får se hur det går nu?
  • Anonym (Pernilla)

Femcap funkar bra för mig, har använt det i 10 år utan missöden. Det kan vara lite krångligt att sätta på plats innan man lärt sig men när man väl fått det på plats så sitter det kvar där. Det är tydligt när det sitter rätt och jag har aldrig varit med om att det ruckats ur position.

• Anonym (Ingaflerbarn)

Löste sig så att jag fick tid hos gyn och dom la in en kopparspiral... Så nu har jag en sån, jag som inte skulle ha spiral... :P

Sen när jag tar ut den så vill jag prova femcap!

Svar på tråden Pessaret svängde sig!! Hjälp?! Caya