• Skogsbäret3

    CB veckoindikator - v2-3 men borde vara +3

    Hej!

    Jag är gravid för fösta gången. Haft p-piller i 12 år utan paus, tog sista 30/9, blödde då och sedan först igen 8/11. Denna ?menscykel? var alltså på 39 dagar och den enda jag haft på 12 år, så har ingen aning om hur mina cykler är.

    Mensen har uteblivit sedan dess. Jag testade första gången 16/12 - negativt, sedan 18/12 med testa tidigt test och då var det tydligt positivt. Testade igen 19/12 med ?vanligt? test som var positivt den med. Testade 24/12 igen och tydligt positivt på vanlig sticka.

    Jag gjorde sedan misstaget att köpa cb veckoindikator 27/12 som jag tog på eftermiddagen som visade gravid v2-3 även fast jag enligt SM borde vara längre gången, v 7+0 enligt apparna. De räknar ju enligt en cykel på 28 dagar och jag vet ju inte min, men ändå, borde ju varit 3+.

    Är nu jättenojig för missfall. Trots att jag inte har någon stress med barn retar ovissheten mig ofantligt!

    Jag har inga symptom på missfall, förutom att jag mår väldigt bra. Knappt något illamående, bara lättare ömhet i brösten och vid ljumskarna. Har mer flytningar än vanligt som är genomskinliga, vitaktiga, inte en tillstymmelse av blodspår i.

    Hur tycker ni att jag ska hantera min oro? Nytt test och när i så fall?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden CB veckoindikator - v2-3 men borde vara +3
  • MinaBernt

    Med tanke på att det första testet var negativt borde du haft sen ägglossning. Jag har ibland fått ägglossning först på dag 22-23.

    Grav.test med veckoindikator beräknar ju veckor från befruktningstillfället och inte från senaste mensens första dag, så som man räknar sen.

    Alltså kan det mycket väl stämma.

    Grattis till graviditeten!

  • Skogsbäret3

    Tack Mina!

    Tusen tack för så snabbt svar. Lugnade mig. Gjorde ägglossningstest typ 20 dagar in i cykeln, men det var negativt. Så jag tänkte att ÄL redan varit. Såklart att det kan ha varit ÄL ett par dagar senare också.

  • Bilirubinen
    Skogsbäret3 skrev 2020-12-29 09:34:15 följande:

    Hej!

    Jag är gravid för fösta gången. Haft p-piller i 12 år utan paus, tog sista 30/9, blödde då och sedan först igen 8/11. Denna ?menscykel? var alltså på 39 dagar och den enda jag haft på 12 år, så har ingen aning om hur mina cykler är.

    Mensen har uteblivit sedan dess. Jag testade första gången 16/12 - negativt, sedan 18/12 med testa tidigt test och då var det tydligt positivt. Testade igen 19/12 med ?vanligt? test som var positivt den med. Testade 24/12 igen och tydligt positivt på vanlig sticka.

    Jag gjorde sedan misstaget att köpa cb veckoindikator 27/12 som jag tog på eftermiddagen som visade gravid v2-3 även fast jag enligt SM borde vara längre gången, v 7+0 enligt apparna. De räknar ju enligt en cykel på 28 dagar och jag vet ju inte min, men ändå, borde ju varit 3+.

    Är nu jättenojig för missfall. Trots att jag inte har någon stress med barn retar ovissheten mig ofantligt!

    Jag har inga symptom på missfall, förutom att jag mår väldigt bra. Knappt något illamående, bara lättare ömhet i brösten och vid ljumskarna. Har mer flytningar än vanligt som är genomskinliga, vitaktiga, inte en tillstymmelse av blodspår i.

    Hur tycker ni att jag ska hantera min oro? Nytt test och när i så fall?

    Tacksam för svar!


    Hade du senaste cykeln på 39 dagar hade du garanterat senare ÄL än vad appen tror. Det är ÄL som styr vilken vecka du är i så antagligen hade du nog ÄL omkring v 49-50 (ÄL brukar vara ca 11-16 dagar innan mens).

    Jag har också testat med dessa hemska digitala men de skapar mer oro än lugn. Nöj dig med ett plus och testa aldrig mer digitalt, det har iaf jag lovat mig själv :D
  • Kleopatra60

    Jag fick 2-3 på (vad jag tror) var äl +11, är de ens möjligt så tidigt ? Har normal grav, så inte högt hcg vad jag vet ,, men de borde väl bli 2-3 efter äl+14 ? Borde man inte få 1-2 först. Svårt med dessa tester

Svar på tråden CB veckoindikator - v2-3 men borde vara +3