• Anonym (Smärta?)

    Medicinsk abort utan smärtstillande

    Jag tog mifepristone igår och har nu tagit 4 cytotec i slidan. Jag är väldigt anti läkemedel. Fick fruktansvärda biverkningar för 6 år sedan och höll på att dö. Kom inte naturligt för mig att ta dessa abortpiller heller men jag måste ju. Jag har inte tagit en värktablett på 6 år, inga tabletter faktiskt. Jag har aldrig mensvärk och har jag huvudvärk kan jag hantera det. Jag skippade att ta smärtstillande nu innan cytotec vill bara inte ha det! Kommer jag klara mig eller blir jag tvungen att duka under och ta ändå? Finns det någon som gjort medicinsk abort utan smärtstillande? Jag lagar alltid tänder utan bedövning och födde mina två barn utan smärtlindring. Har ovanligt hög smärttröskel och det är faktiskt så att det är pga läkemedelsbiverkningarna jag fick för 6 år sedan. De satte sig på min känsel och centrala nervsystemet.

  • Svar på tråden Medicinsk abort utan smärtstillande
  • Anonym (Anonym)

    Då lär du klara det där med! Lycka till.

  • Anonym (Smärta?)

    Det gick väldigt bra. Smärtan var jobbig när jag öppnade mig och embryot skulle ut. Det var som förlossningsvärkar, mildare givetvis. Allt var färdigt på ca 4 timmar och hade bara riktigt ont i ca 30 min.

  • Anonym (Smärta?)
    Anonym (I) skrev 2020-12-30 22:24:28 följande:

    Vad skönt att det gick bra! Ta nu hand om dig.


    Tack :()
Svar på tråden Medicinsk abort utan smärtstillande