• Värphönan

    Tips på syskonvagn sökes

    Hej!

    Vi kommer om allt går som det ska få tillökning när vår ?stora? är dryga 20 månader.

    Använder vagnen dagligen och då vi inte har bil får den även följa med när det storhandlas.

    Söker en vagn som fungerar väl på kollektivtrafik (om nu pandemin skulle ta slut nån gång) och inte känns klumpig i affärer. Bor centralt så många trottoarkanter passeras och backigt är det där vi bor. Den behöver kunna ha båda barnen vända mot mig och ska vara på bredden.

    Inga krav alls! Hehe.. helst vanlig sittdel också men kan ev rucka på det.

  • Svar på tråden Tips på syskonvagn sökes
  • Catnap

    Bugaboo donkey om du har råd.

    Din stora lär väl gå på förskola, och så stora barn brukar ju inte åka vagn så mycket. Så jag vet inte hur mycket behov du skulle ha av dubbelvagn. Min äldsta är snart 2,5 år och vi har knappt använt vår dubbelvagn senaste halvåret. Har endast kvar den för att vi väntar tillökning

  • Catnap

    Bugaboo donkey om du har råd.

    Din stora lär väl gå på förskola, och så stora barn brukar ju inte åka vagn så mycket. Så jag vet inte hur mycket behov du skulle ha av dubbelvagn. Min äldsta är snart 2,5 år och vi har knappt använt vår dubbelvagn senaste halvåret. Har endast kvar den för att vi väntar tillökning

  • Värphönan
    Catnap skrev 2020-12-30 22:10:33 följande:

    Bugaboo donkey om du har råd.

    Din stora lär väl gå på förskola, och så stora barn brukar ju inte åka vagn så mycket. Så jag vet inte hur mycket behov du skulle ha av dubbelvagn. Min äldsta är snart 2,5 år och vi har knappt använt vår dubbelvagn senaste halvåret. Har endast kvar den för att vi väntar tillökning


    Eftersom jag är föräldraledig så får den äldre bara gå 15h i veckan på förskolan och vi är ute och rör på oss mycket och många långa backar där vi bor så kan inte kräva att hon går överallt.

    Nackdelen med den känner jag är att sittdelen är ergonomisk. Annars har den allt jag söker i en vagn. Vad gillade du med vagnen och vad fanns det för nackdelar? :)
  • Catnap
    Värphönan skrev 2020-12-30 22:35:58 följande:

    Eftersom jag är föräldraledig så får den äldre bara gå 15h i veckan på förskolan och vi är ute och rör på oss mycket och många långa backar där vi bor så kan inte kräva att hon går överallt.

    Nackdelen med den känner jag är att sittdelen är ergonomisk. Annars har den allt jag söker i en vagn. Vad gillade du med vagnen och vad fanns det för nackdelar? :)


    Jag hade ingen bugaboo, men den verkar populär. Är själv inget större fan av barnvagn när barnen lärt sig gå.

    Då får de styra vart vi går, vilket mest blir lekparker, skogen eller närmsta vattenpöl. En bebis kan ju ha i sjal eller sele också.
  • Värphönan
    Catnap skrev 2021-01-05 15:59:14 följande:
    Jag hade ingen bugaboo, men den verkar populär. Är själv inget större fan av barnvagn när barnen lärt sig gå.

    Då får de styra vart vi går, vilket mest blir lekparker, skogen eller närmsta vattenpöl. En bebis kan ju ha i sjal eller sele också.

    Bor uppför en låååång backe och det blir lätt 5 - 10 km promenad om dagen så att den stora under två år ska promenera är inget alternativ i de avstånden i stadsmiljö med mycket trafik och många övergångsställ.


    Vad har ni för dubbelvagn då? är den inget vidare eftersom du inte vill tipsa om den?

  • Catnap
    Värphönan skrev 2021-01-05 16:26:27 följande:

    Bor uppför en låååång backe och det blir lätt 5 - 10 km promenad om dagen så att den stora under två år ska promenera är inget alternativ i de avstånden i stadsmiljö med mycket trafik och många övergångsställ.

    Vad har ni för dubbelvagn då? är den inget vidare eftersom du inte vill tipsa om den?


    Vi använder ju som sagt ingen dubbelvagn i bruk nu, våra barn blir uttråkade av att sitta i ner så långa stunder. Har haft några olika, den senaste en carena visby som vi tyckte var bra. Vi bor i Stockholm och det funkar bra här. Men det är ju lite annat att ha en 2-3 åring och en bebis i vagn än en bebis & en 1åring. De jag känner som har större barn + bebis har kört bugaboo, därav tipset.
Svar på tråden Tips på syskonvagn sökes