• Keabro

    Solskenshistorier blödning tidig graviditet

    Hej! Jag behöver lite pepp och hopp .. när man googlar blödning tidig graviditet får man främst upp massor med artiklar och trådar om missfall.. men jag orkar inte läsa det just nu, vill läsa solskenshistorier där det gått bra! <3

    Min historia: 6 dagar efter äl började jag blöda mycket när jag kom ut ur duschen. Det rann längst benet och jag tänkte ?fan, det tog sig inte den här månaden heller? och kände hopplöshet och blev så ledsen. Satte i en tampong som inte blev full utan det var ändå sparsamt trots klarrött blod. Hade tampong de 3 följande dagarna, sen har jag endast behövt trosskydd.

    Blödningen avtog och det har varit bruna och rosa flytningar sen dess. När jag tänkt efter så var blödningen inte som min vanliga mens, den var betydligt lättare (typ rinnig) inte lika tjock som min mens och inga klumpar.

    Har haft motvärk sen äl+5 ungefär. Kände att det kändes annorlunda.. så tog ett gravtest (testremsa från grav. kollen) på äl+11 på kvällen som var positivt, men väldigt svagt. Vaknade upp på äl+12 och tog två vanliga testremsor, dom var negativa och jag blev otroligt ledsen men kände ändå i hjärtat att hoppet inte var helt ute. Så vi åkte och köpte ett early predictor och tog det på eftermiddagen när jag hållt mig hela dagen. Det var positivt!! Tydligt två rosa streck. Men jag blödde fortfarande lite lite och hade brun/rosa flygningar.

    Jag blev överlycklig men det byttes snabbt mot oroskänslor över att jag blöder. Imorse på bim tog jag en testremsa och man såg två streck , men när det torkat så syntes endast ett streck.. jag har idag när jag torkat mig fått röda blodblandade flytningar och oron är hemsk.. när jag äntligen blivit gravid så känns det som att det är ett missfall.. jag har inte kunnat fokusera på varken jul eller nyår och känner mig otroligt deppig. Fått en tid hos gyn på torsdag den 7e.

    Jag mår lite illa och har motvärk men förstår att det kan betyda vad som helst..

    Men tills dess så vill jag gärna höra era solskenshistorier!

    Är det någon som blödigt konstant en eller flera veckor där det ändå gick bra och ni fick en bebis (eller om ni fortfarande är gravida) ? <3

  • Svar på tråden Solskenshistorier blödning tidig graviditet
  • Jag är bara jag

    Jag blödde rejält med första barnet. Inte så tidigt som du, men v.7 och trodde det var kört med icke. Glad  Min ena svägerska blödde i stort sett genom hela första graviditeten och det gick också bra. Glad  Så blod behöver inte alls alltid vara missfall. 30% av blödningar hos gravida är ofarliga har jag för mig att jag läst.

Svar på tråden Solskenshistorier blödning tidig graviditet