• Anonym (farligt)

städat med 24 procent ättika

Hej! Egentligen inte super orolig, bara lite. Jag är kanske gravid... v1 typ. Vi försöker skaffa barn. Hur som, jag städade badrummet precis med ren 24 procentig ättika. Luktar starkt å jag hade ibga handskar på mig. Klantigt.

Jag blev orolig sen pga starka doften. Kan det skada det lilla fostret om det tagit sig?

Kanske stod å städade i en 20-30 min...

• Svar på tråden städat med 24 procent ättika
  • Anonym (Emma)
    Anonym (farligt) skrev 2020-12-30 17:37:16 följande:

Hej! Egentligen inte super orolig, bara lite. Jag är kanske gravid... v1 typ. Vi försöker skaffa barn. Hur som, jag städade badrummet precis med ren 24 procentig ättika. Luktar starkt å jag hade ibga handskar på mig. Klantigt.

Jag blev orolig sen pga starka doften. Kan det skada det lilla fostret om det tagit sig?

Kanske stod å städade i en 20-30 min...

Är du seriös? Helt ärligt?
  • Anonym (Lugnt)

Om du är typ en vecka efter äl så räknas du inte ens som gravid och det är bara ett embryo om det nu skulle tagit sig. Ingen fara alls mao. V.1 som du skriver är man inte gravid- det är den vecka man har mens. Man blir gravid v.2+0. 

• Anonym (Ättika)

Nej, det är inte skadligt. Det är ättika, inte lösningsmedel.

• Anonym (dumt)

Ättika är starkt frätande både invärtes och utvärtes och kan skada din hud och dina slemhinnor om inte annat. 24 % är väldigt starkt och måste späs ut för att kunna användas i mat, städning och tvätt mm

• Anonym (D)

Fostret mår nog bra, men hur mår din hud?

Svar på tråden städat med 24 procent ättika