• Sananan

Scammad av Fintegri

Jag investerade för ett år sedan i Fintegri, ett "företag" som säger sig ge utbetalningar i Bitcoins. Jag har dock inte fått några pengar, jag kan inte logga in på kontot och de svarar inte på mail. Finns det någon här som har erfarenhet av Fintegri, och/eller lyckats få tillbaka sina pengar, som kan ge mig råd? Snart har jag inget alternativ kvar förutom att polisanmäla dem...

• Svar på tråden Scammad av Fintegri
  • viseversa

du är lurad och får se detta som en dyr läxa. En polisanmälan kommer inte leda någonstans heller. Hoppas det inte var väldigt mycket pengar.

• Rabattkoder

Fattar inte att man investerar utan att kolla upp företaget. Det räcker att man skriver i google fintegri scam så kan du se att de lurar folk.

• Sananan

Det var råd jag efterfrågade, jag är fullt medveten om hur korkat det var. Jag var inne i en... period där jag pga omständigheter tog en del naiva beslut.

På vilken grund tror ni att det inte är värt att polisanmäla?

• Sananan

När jag gjorde investeringen fanns det inget på Google om det. Det var inte mycket pengar, men jag vill göra ett sista försök att få tillbaka pengarna innan jag lägger det bakom mig...

• viseversa
    Sananan skrev 2020-12-31 01:15:04 följande:
    Det var råd jag efterfrågade, jag är fullt medveten om hur korkat det var. Jag var inne i en... period där jag pga omständigheter tog en del naiva beslut.

På vilken grund tror ni att det inte är värt att polisanmäla?
    För att det är en anmälan som kommer bli avskriven på en gång. Polisen utreder itne ens våldtäkter liksom så jag tror inte dom lägger ens lite krut på detta.
  • MsFry

Klart du ska polisanmäla, även om det inte ger dig pengarna tillbaka och anmälan först läggs ner så kan det bidra till något större. Tänk om alla skulle resonera så att det inte är någon mening att anmäla brott, då skulle ju aldrig något någonsin utredas och de kriminella få härja helt ostört. Varje anmälan är en pusselbit i ett större sammanhang.

• Sananan
    MsFry skrev 2020-12-31 09:57:46 följande:

Klart du ska polisanmäla, även om det inte ger dig pengarna tillbaka och anmälan först läggs ner så kan det bidra till något större. Tänk om alla skulle resonera så att det inte är någon mening att anmäla brott, då skulle ju aldrig något någonsin utredas och de kriminella få härja helt ostört. Varje anmälan är en pusselbit i ett större sammanhang.

Ja jag tänker som du med det här, så det får nog bli en anmälan. Jag hade en kompis som så att jag kanske kunde få något råd om att få tillbaka pengarna om jag frågar i forum. Så detta var ett longshot. Vill lägga sånt här elände bakom mig med hela 2020 tänkte jag ????
Svar på tråden Scammad av Fintegri