• pucken

mjällschampoo till katter?

min svarta katt har mjäll och det ser inte så jättefräscht ut. vi brukar inte bada honom, men funderar på om vi inte ska göra det ibland och se om mjällen går bort. finns det nåt bra kattschampoo man kan köpa? alla kattschampoon jag hittar är till katter med loppor typ, och det har han ju inte.

• Svar på tråden mjällschampoo till katter?
  • ebben

går att ha fungoral som är till människor! det är bra till hund mot mjäll/klåda!!

• Realmilla

min katt har också mjäll ibland...men dy brukar försvinna av sig själv..men dt kommer ju oftast tillbaka...så det skulle vara bra att få tag på ett mjällshampo....
    kanske man kan ringa nån vetrinär o fråga

• Våra Liv

är det inte bättre o köpa i en djuraffär?
    katter kan få typ mjäll om dom är torra i huden med s¨å det behövs återfettande schampoo jag hade så med min katt iaf

ღ My Lovely Little Lumps ღ
  • Jacqueline

har ni kollat med veterinär så att det inte är någon hud åkomma...är det bara pga torr hårbotten så ska man ju använda ett mjukgörande schampo...är det mjäll så finns det ett visst medel som innehåller tjära (min mamma använder det till sin hund) men jag kommer inte på vad det heter.

• pucken

har faktiskt inte tänkt på att det kan vara nån hudåkomma! ska se om jag får tag på veterinären i veckan, de kanske kan hjälpa mig =)

tack för tipsen!

• Våra Liv

hoppas det löser sig o hon blir bra i huden iaf =)

ღ My Lovely Little Lumps ღ
  • Madeleonten

Använd INTE mjällschampoo för människor på katt!

Däremot om katten badas ordentligt så brukar det inte behövas särskilt mjällschampoo. annars finns det ett schampoo mot mjäll som amn kan köpa hos veterinärer men jag kommer tyvärr inte ihåg vad det heter just nu.

• norder

Har hört att strssade katter kan ha mjäll ,enligt veterinär kan katten börja "mjälla" på en halvtimma

• Kaffemoster

Vi bytte foder till Hills pga viktproblem men en trevlig bieffekt förutom viktminskning var att pälsen blev jättefin samt att allt mjäll försvann.

• albolini

Det finns flera olika sorters schampoo för katter med hudproblem, säljs på veterinärkliniker. Använd inte Fungoral!

Svar på tråden mjällschampoo till katter?