• Amandap95

    Bisolvon - gravid

    Hej, jag har hört att bisolvon kan göra det lättare att bli gravid. Flytande tålde jag inte då de innehöll körsbär. Funkar det lika bra med brustabletterna? Samt att de står att man ska ta 3 dagligen. Räcker de med en om dagen eller ska jag ta 3 stycken?

  • Svar på tråden Bisolvon - gravid
  • Jag är bara jag

    Skippa det helt. Det är hostmedicin och får absolut inte säljas som nåt annat. Finns inga bevis öht att det funkar mot infertilitet. "För tjockt sekret" som det talas om av förespråkarna av Bisolvon finns inte som orsak till infertilitet. En av Sveriges bästa IVF-läkare fullkomligt skrattade åt att Bisolvon används på detta sätt.

    Men ska du nödvändigtvis ta det så ta vilken dos du vill- det kvittar nämligen. 

  • Anonym (6e försöket, 1a med bisolvon)

    Hej! Jag har testat Bisolvon denna cykel som blir vårt 6e försök till första barnet. Jag har alltid haft tydlig ägglossningsvärk och fertilt sekret (äggviteflytningar) tidigare när jag var yngre. Men sedan några år har det försvunnit. Denna månad med Bisolvon är första gången på läääänge som jag fått tydlig värk igen och jag har även haft sådana äggviteflytningar. Så jag tror helt klart att Bisolvon gör något. Sen får vi se om det get ett permanent resultat den 14 januari :)

    Jag har tagit 2 om dagen. Brus går säkert precis lika bra. Testa på :)

Svar på tråden Bisolvon - gravid