• Anonym (Yuri)

    Tror ni på MA? Digitalt test...

    Var i slutet av v 6 (5+5) då jag vågade testa fick 3+ på morgonurin. Tog sedan ett digitalt igen med eftermiddagsurin 3 dagar senare (alltså 6+2) efter att jag hållt mig 3 timmar och under tiden druckit 1,5 kopp kaffe då jag fick 2-3 bara. Det gick som en kall ilning genom kroppen och jag blev säker jag skulle få missfall. Har inga gravsymptom, och har knappt haft förutom lite molvärk denna graviditet.

    Är nu i 7+2 och ingen blödning, smärta och har absolut inte vågat testa igen. Har ul bokat i veckan som kommer.

    Vad tror ni? Är hoppet ute?

  • Svar på tråden Tror ni på MA? Digitalt test...
  • Anonym (Jag)

    Nej, bara grundat på ett digitalt test så skulle jag inte anta att du fått MA. De är inte fullt pålitliga nämligen. Du tog med e.m-urin dessutom vilket kan räcka för att ge lägre hcg. 

    Håller en tumme!

  • Anonym (Yuri)
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-31 19:16:39 följande:

    Nej, bara grundat på ett digitalt test så skulle jag inte anta att du fått MA. De är inte fullt pålitliga nämligen. Du tog med e.m-urin dessutom vilket kan räcka för att ge lägre hcg. 

    Håller en tumme!


    Tack för ditt svar. Tycker det vore självklart att få 3+ hela tre dagar senare trots eftermiddagsurin, men tydligen inte, och så långt gången dessutom. Men vi får se i veckan...
  • Anonym (Yuri)

    Någon mer som har erfarenhet från liknande händelse eller tror något?

  • Anonym (Yuri)
    Anonym (Yuri) skrev 2021-01-01 09:25:27 följande:

    Någon mer som har erfarenhet från liknande händelse eller tror något?


    Det var inget ma för er som undrar. Hjärtat slog så fint fick vi se på ultraljud. Rekommenderar EJ att testa mer än en gång med digitalt test!
Svar på tråden Tror ni på MA? Digitalt test...