• Anonym (TS)

    Mitt ex dejtar andra men är snuskig med mig

    Jag och min pojkvän(ex) gjorde slut i somras. Efter det har vi fortsatt skriva med varandra. Nu skriver vi varje dag. Vi bor väldigt långt ifrån varandra så därför skriver vi bara, ses aldrig och pratar inte i telefon. Vi brukar snuska oss lite me bilder och telefonsex dock.

    Men nu har jag fått veta genom han själv att han börjat träffa en tjej, jag vet inte hur seriöst det är eller något men han har inte slutat sexchatta med mig iallafall... Han har t.ex kunnat visat sig naken för mig en den ena dagen för att nästa dag åka iväg och träffa dendär dejten...

    Dethär med att han börjat dejta andra gjorde mig oväntat ledsen... Kändes nästan som ett uppbrott igen, har gråtit tom... Jag har så blandade känslor, är fortfarande långt ifrån över honom och oss. Sörjer fortfarande detta. Sedan gör det ont att han dejtar. Sedan känns det som att jag inte vill ge honom *sex* från mitt håll om han även tänker ha andra vid sidan om, jag fattar att han FÅR göra det, han har inga band till mig, vi är slut, men ni kanske fattar hur jag menar? Att jag inte vill ge honom av mig och samtidigt ska han ha andra också... jag vet inte... Samtidigt som en sida av mig ändå vill ge det till honom också... för att jag tycker honom och jag tycker om våran kontakt överlag och vill ju ha honom lite hos mig också liksom... jag vet inte...

    Jag ville bara skriva av mig mina känslor känner jag... Någon som kan ge mig några ord, funderingar...?

  • Svar på tråden Mitt ex dejtar andra men är snuskig med mig
  • Anonym (ooo)

    Det enda råd som gäller är att sluta hålla på med honom! Han utnyttjar dig även om det vara är via nätet. Sluta nu för din egen skull. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (ooo) skrev 2021-01-01 17:09:49 följande:

    Det enda råd som gäller är att sluta hålla på med honom! Han utnyttjar dig även om det vara är via nätet. Sluta nu för din egen skull. 


    Tack för ditt svar. Vet inte riktigt vad jag ska svara dock... men är det så tror du?
  • Tecum

    Du är som du säger inte över honom och vill du bli det måste du avbryta kontakten. Men om du tror eller vill att det ska bli ni igen ska du förstås fortsätta, men du kan inte kräva att han ska avstå att träffa andra. Risken är att du kommer att må fortsatt dåligt och chansen att ni ska bli ihop igen känns inte stor. Det är de alternativ du har.

  • Anonym (TS)
    Tecum skrev 2021-01-01 17:58:29 följande:

    Du är som du säger inte över honom och vill du bli det måste du avbryta kontakten. Men om du tror eller vill att det ska bli ni igen ska du förstås fortsätta, men du kan inte kräva att han ska avstå att träffa andra. Risken är att du kommer att må fortsatt dåligt och chansen att ni ska bli ihop igen känns inte stor. Det är de alternativ du har.


    Tack för ditt svar, tror att du nog har ganska rätt i det du säger.
  • Anonym (TS)
    Anonym (ooo) skrev 2021-01-01 17:09:49 följande:

    Det enda råd som gäller är att sluta hålla på med honom! Han utnyttjar dig även om det vara är via nätet. Sluta nu för din egen skull. 


    Dock är det ju inte utnyttjande om jag själv vill också...
  • Anonym (oklart)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-01 18:32:49 följande:
    Dock är det ju inte utnyttjande om jag själv vill också...
    Fast det är ju HÖGST oklart om du själv faktiskt vill. Du skriver bland annat "Sedan känns det som att jag inte vill ge honom *sex* från mitt håll om han även tänker ha andra vid sidan om". Du vill ju egentligen enbart på villkoret att han inte träffar andra. Och nu dejtar han en ny. Så har svårt att tro att du vill det här. Att situationen gör dig ledsen är uppenbart.
  • Anonym (TS)
    Anonym (oklart) skrev 2021-01-01 18:48:29 följande:

    Fast det är ju HÖGST oklart om du själv faktiskt vill. Du skriver bland annat "Sedan känns det som att jag inte vill ge honom *sex* från mitt håll om han även tänker ha andra vid sidan om". Du vill ju egentligen enbart på villkoret att han inte träffar andra. Och nu dejtar han en ny. Så har svårt att tro att du vill det här. Att situationen gör dig ledsen är uppenbart.


    Jo, jag vet att jag skriver så... jag vet nog som sagt inte riktigt vad jag vill. Det är som att jag vill men känner en viss dålig dålig känsla pga att han dejtar andra. Som att en dag hon, en dag mig, en dag hon... Det är den grejen jag känner lite halvt nja kring...
  • Anonym (oklart)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-01 19:25:36 följande:
    Jo, jag vet att jag skriver så... jag vet nog som sagt inte riktigt vad jag vill. Det är som att jag vill men känner en viss dålig dålig känsla pga att han dejtar andra. Som att en dag hon, en dag mig, en dag hon... Det är den grejen jag känner lite halvt nja kring...
    Tycker att du ska sluta "snuska dig" med honom tills du vet det.
  • Anonym (TS)
    Anonym (oklart) skrev 2021-01-01 21:04:35 följande:

    Tycker att du ska sluta "snuska dig" med honom tills du vet det.


    Jag vill...Gillar ju honom och oss. Men lite halvdant känns det ju att vi har den typ av kontakten en dag och sedan nästa dag är han med dejten. Men jag kan ju såklart inte förvänta mig något eftersom vi har gjort slut men det är en känsla bara...vem är jag?
  • Anonym (oklart)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-02 12:41:30 följande:
    Jag vill...Gillar ju honom och oss. Men lite halvdant känns det ju att vi har den typ av kontakten en dag och sedan nästa dag är han med dejten. Men jag kan ju såklart inte förvänta mig något eftersom vi har gjort slut men det är en känsla bara...vem är jag?
    Vem du är? Förhoppningsvis någon med lite självrespekt som kan säga nej.

    Du kan väl förvänta dig att han behandlar dig med respekt. Och framför allt bör du behandla dig själv med respekt.
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-02 12:41:30 följande:

    Jag vill...Gillar ju honom och oss. Men lite halvdant känns det ju att vi har den typ av kontakten en dag och sedan nästa dag är han med dejten. Men jag kan ju såklart inte förvänta mig något eftersom vi har gjort slut men det är en känsla bara...vem är jag?


    Antingen får du stå ut med att det känns halvdant, eller sluta snuska dig med honom. Min livsfilosofi är att känns det halvdant är det bättre att låta bli.
  • Aurora Borrealis

    Be om att få träffa honom. Berätta dina känslor exakt allt, att ?u vill att det ska vara ni och exklusivt. Vill han samma fortsätter ni. Vill han inte har du gjort allt du kan och behöver då bryta all kontakt för att kunna gå vidare och lägga honom bakom dig, då blir det såklart ingen mer sexchatt.

  • Anonym (TS)
    Aurora Borrealis skrev 2021-01-02 14:02:34 följande:

    Be om att få träffa honom. Berätta dina känslor exakt allt, att ?u vill att det ska vara ni och exklusivt. Vill han samma fortsätter ni. Vill han inte har du gjort allt du kan och behöver då bryta all kontakt för att kunna gå vidare och lägga honom bakom dig, då blir det såklart ingen mer sexchatt.


    Detta har typ hänt för nån månad sedan, eller lite liknande iaf... inte träffats och sagt det så utan när vi har chattat med varandra och pratat så sade jag en gång lite sådär att man kan ju tänka att om det skall vara vi två så blir det de, kanske inte sa exakt så men jag sa något som antydde att vi kanske blir ihop senare igen, att det kan man inte veta. Då tyckte han ungefär att det är ingen vits att jag räknar med det typ, nåt sånt....
  • Anonym (TS)
    Anonym (oklart) skrev 2021-01-02 13:46:13 följande:

    Vem du är? Förhoppningsvis någon med lite självrespekt som kan säga nej.

    Du kan väl förvänta dig att han behandlar dig med respekt. Och framför allt bör du behandla dig själv med respekt.


    Den har jag dåligt av, ja...självrespekt. Jag är sån att skulle jag säga nej till sex (nångång, nånstans) så skulle jag säkert få dåligt samvete efteråt... För att jag *svek* den andra personen.
  • Anonym (oklart)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-02 15:05:04 följande:
    Den har jag dåligt av, ja...självrespekt. Jag är sån att skulle jag säga nej till sex (nångång, nånstans) så skulle jag säkert få dåligt samvete efteråt... För att jag *svek* den andra personen.
    Då är det väl en bra början att öva dig på att säga nej nu. Sätt stopp och börja bygga upp din självkänsla.
  • Anonym (TS)
    Anonym (oklart) skrev 2021-01-02 16:14:38 följande:

    börja bygga upp din självkänsla.


    Jodå det har jag börjat med, tagit till professionell hjälp
  • Anonym (ooo)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-01 17:55:45 följande:
    Tack för ditt svar. Vet inte riktigt vad jag ska svara dock... men är det så tror du?
    Ja, annars hade jag väl inte skrivit så. Han lider uppenbarligen inte av att utnyttja dig men eftersom du har känslor så blir ju detta fel för dig. 
  • Richard1986
    Anonym (TS) skrev 2021-01-01 16:35:40 följande:

    Jag och min pojkvän(ex) gjorde slut i somras. Efter det har vi fortsatt skriva med varandra. Nu skriver vi varje dag. Vi bor väldigt långt ifrån varandra så därför skriver vi bara, ses aldrig och pratar inte i telefon. Vi brukar snuska oss lite me bilder och telefonsex dock.

    Men nu har jag fått veta genom han själv att han börjat träffa en tjej, jag vet inte hur seriöst det är eller något men han har inte slutat sexchatta med mig iallafall... Han har t.ex kunnat visat sig naken för mig en den ena dagen för att nästa dag åka iväg och träffa dendär dejten...

    Dethär med att han börjat dejta andra gjorde mig oväntat ledsen... Kändes nästan som ett uppbrott igen, har gråtit tom... Jag har så blandade känslor, är fortfarande långt ifrån över honom och oss. Sörjer fortfarande detta. Sedan gör det ont att han dejtar. Sedan känns det som att jag inte vill ge honom *sex* från mitt håll om han även tänker ha andra vid sidan om, jag fattar att han FÅR göra det, han har inga band till mig, vi är slut, men ni kanske fattar hur jag menar? Att jag inte vill ge honom av mig och samtidigt ska han ha andra också... jag vet inte... Samtidigt som en sida av mig ändå vill ge det till honom också... för att jag tycker honom och jag tycker om våran kontakt överlag och vill ju ha honom lite hos mig också liksom... jag vet inte...

    Jag ville bara skriva av mig mina känslor känner jag... Någon som kan ge mig några ord, funderingar...?


    Bryt... Det här kommer bara sluta i hjärtesorg för dig och plågsamma depressiva tankar på det som kunde ha blivit men aldrig blev....Det är uppenbart att han har kommit längre i att ?komma över dig? än vad du har ?kommit över honom?...

    Sen vill han nog ?ha kvar? dig digitalt för att han gillar erat sex-chattande och kan då ha dig som en back up plan ifall det spricker med tjejen han dejtar... Tillåt inte dig själv att vara nummer 2... Du är värd att vara någons nummer 1 och det här är så över som det bara kan bli...

    Att komma över någon är alltid en sorgeprocess. Extra kännbart blir det när den man lämnat eller blivit lämnad av träffar någon annan... Men det är bara livet självt och inget man kan göra något åt... Ska du ta dig ur denna onda cirkel så måste du antingen säga att ?Jag vill försöka igen men isåfall vill jag att vi är exklusiva med varandra för jag vill inte vara din älskarinna eller din reservplan. Jag vill vara nummer din nummer 1 och din enda isåfall? !!

    Inga antydanden och inga hintar för vad som är tydligt för dig behöver inte alls vara det för honom ! Kör med raka rör även när det är jobbigt och tar emot. Det är det enda som hjälper...

    Eller så bryter du kontakten men då bryter du HELT, tar bort honom från telefonboken, alla sociala medier och slutar höra av honom helt och hållet.... Det gör väldigt ont ett tag och det tar emot men det blir bättre med tiden och du kommer upptäcka med tiden att du lagt honom bakom dig och tänker inte alls på honom lika ofta längre...
  • Anonym (Nej, nej, nej...)

    Blocka honom och byt telefonnummer. Gör't bara. ????

Svar på tråden Mitt ex dejtar andra men är snuskig med mig