• Anonym (.)

Vad krävs det för att få ett jobb i en butik?

Hej, jag har erfarenhet om att praoat/praktikserat i en butik. Jag söker sidan om mina studier, så helgjobb vore ju trevligt för min del.

Varje gång jag har skickat mina ansökningar till tillexempel Willy:s så har jag fått avslag. Även hos Hemköp. Jag är med i den där sida där man får mejl i vilken butiker som behöver personal.

Vad är det man skall skriva för att få en chans till att komma på en interjuv?

• Svar på tråden Vad krävs det för att få ett jobb i en butik?
  • Anonym (.)

Om ni har tips vad som är typiskt för en student, liksom enkelt att få och som man jobbar på kvällar eller helger.

Jag studerar upp betyg, så kan inte söka jobb som kräver gymnasiebheörighet.

Så vad kan anses vara typiskt för en sådan student/min sits.

• Anonym (.)
    Långbenopluto skrev 2021-01-01 20:04:47 följande:

Varför har du fått avslag? Vilken motivering?

''Vi har gått vidare med andra kandidater'' elelr vad det nu har stått.
  • gnipökåms

just i år är det väl extra svårt att få jobb, speciellt i butik som egentligen inte kräver någon speciell utbildning. Antar att butiker går vidare med folk som kommer ifrån andra serviceyrken och har mer erfarenhet kring det.

• Anonym (F)

Det är säkert massor av sökande till dessa jobb. Nu i Coronatider är det ännu värre med hög arbetslöshet.

På min Ica verkar flera i personalen komma från butikbemanningsföretag. Troligtvis ett enklare sätt att ta in vikarier och extrapersonal än att anställa. Du kanske kan prova den vägen?

• Anonym (.)
    gnipökåms skrev 2021-01-01 20:28:55 följande:

just i år är det väl extra svårt att få jobb, speciellt i butik som egentligen inte kräver någon speciell utbildning. Antar att butiker går vidare med folk som kommer ifrån andra serviceyrken och har mer erfarenhet kring det.

Anonym (F) skrev 2021-01-01 20:33:49 följande:

Det är säkert massor av sökande till dessa jobb. Nu i Coronatider är det ännu värre med hög arbetslöshet.

På min Ica verkar flera i personalen komma från butikbemanningsföretag. Troligtvis ett enklare sätt att ta in vikarier och extrapersonal än att anställa. Du kanske kan prova den vägen?

Åh..Vad skönt och höra egentligen!!

Jag vart så ledsen för att det kanske skulle vara något fel på mig. Sättet som jag skriver på eller något.

Svar på tråden Vad krävs det för att få ett jobb i en butik?