• Emzas

Finns det ngt gott alkoholfritt rött vin?

Jag är SÅ sugen på ett glas rött vin... någon som vet om det finns ngt gott alkoholfritt?

/ emma

• Svar på tråden Finns det ngt gott alkoholfritt rött vin?
  • Det blåa huset

Inte på bolaget iaf. Prova en hälsokostbutik. De brukar ha lite "vin"liknande utbud som är godare än systemets.

Rossan, nu snyggare än nånsin... ♥ 7:e månaden
  • ebben

nä-de är inte goda..............är du gravid eller ammar? Jag skulle hellre ta ett LITET glas "vanligt" vin,o ev pumpa............vet inte om du är gravid eller så..........

• vanilla

Jag antar att du är gravid?

Tyvärr finns det inga goda alkoholfria röda viner Härda ut, så småningom får du dricka "riktigt" vin igen. Har annars tips på en god alkoholfri drink, om du vill ha? (ej söt)

• Emzas

vanilla!

Hemskt gärna. Tycker inte så mkt om söta drycker så det låter bra

• Dinturiel

Sutter home free hade jag tænkt tipsa om, men så såg jag att deras røda har utgått. De har ett vitt premium och en chardonnay som ær helt alkoholfria och jættagoda. Om du tycker om vita viner dvs.

• Venna

Jag har provat några olika, men tycker att de flesta smakar mer som druvsaft bara. Blä!

MEN...Jag har hittat ett alkoholfritt rödvin som är riktigt gott faktiskt. Jag tror att det heter Inglenook, och är ett amerikanskt rödvin som finns på systembolaget. Det smakar i princip precis som vanligt rödvin. Det kommer jag fortsätta att dricka efter bebisen tittat ut också. Perfekt att få kunna dricka gott vin och ändå köra bil!

• vanilla

Här kommer recept på god alkoholfri drink, jag gillar verkligen inte sliskiga drinkar, vilket verkar vara det enda de kan blanda ute på krogen.

1 del roses lime
    2 delar tonic water
    is

jättegott, mycket nöje!

• AnnaK

det finns visst rött alkoholfritt på systemet....

www.systembolaget.se/Applikationer/Sok/ResultatLista.htm&SokKriteria=Alkoholfritt:0:0::8:0:0:9999:0:0:::::0:0:0:0:0:0::::::::::::::0:100:0::True:&Butik=0&SidNr=1&SortKol=namn&Asc=1&SokOrdinarieSort=True&SokVarugrupp=Alkoholfritt&SokStrangar=ALKOHOLFRITT%2c+r%u00f6tt:Alla+l%u00e4nder:Alla+storlekar::::::

• vanilla

Visst _finns_ det AnnaK, det har väl ingen ifrågasatt, men är det gott? Nä...

Svar på tråden Finns det ngt gott alkoholfritt rött vin?