• Anonym (JR)

    Återkommande infektioner i underlivet

    Har det senaste året fått återkommande underlivsinfektioner av sex med min pojkvän. När vi testat att göra uppehåll så får jag inga problem. Jag får antingen bakteriell vaginos eller svamp. Har varit på vårdcentralen, men får ingen hållbar hjälp. De remitterar mig inte vidare till gyn och gyn anser att det är vårdcentralens uppgift att ta hand om denna typ av problem. Någon som haft liknande problem och hur löste ni det? Känns tråkigt när man vill vara intim men inte kan det. Det är ju dessutom mer eller mindre ett måste för att kunna skaffa barn. Just nu så hindrar det ju både närhet och att skaffa barn.

    Har fått råd att använda glidmedel och vaginal kräm regelbundet under lång tid (t.ex. lactal balans), men båda gör det svårt att bli gravid då spermiernas rörlighet drabbas och att de inte gillar för sur miljö (ph-sänkande).

  • Svar på tråden Återkommande infektioner i underlivet
  • Anonym (H)

    Det kan bero på att partnern har sex med andra och drar hem främmande bakterieflora

  • AnnaSthlm

    Din kropp signalerar om att det stöter bort sex och/eller njutning och/eller män. Det kan handla om undermedvetna inställningar till skuld, skam, sexualitet etc. Hur har det varit för kvinnor i din släkt, vilka relationsmönster finns det? Gör en lista på alla relationer som du, din mamma och dina mor och farmödrar haft och slutsatser som du tror de kan ha dragit, ex. "så fått de fått sex sticker de" etc. Känn efter vilka delar du kan ha ärvt.

  • Anonym (())

    Det beror ofta på killen som smittar dig med BV Båda behöver behandlas med antibiotika.

    Sen har dina slemhinnor blivit sköra av alla infektioner och ev behandlingar.
    Du behöver smörja in dig med nån olja återkommande (oliv eller kokos tex)  eller intimkräm från Apoteket och det finns ett preparat på hälsokosten som är super mot att återställa slemhinnorna som heter Membrasin som man kan ta ett tag.

    Ha inte sex förrän det läkt ut och killen också behandlats. Och skaffa en bra gynekolog.

  • Anonym (Jag)

    Har haft bakteriell vaginos minst 2 ggr och fått livmoderinflammation de gångerna. Så det är en myt att bakteriell vaginos inte är farligt eller kan spridas uppåt, fattar inte varför läkare säger annat

Svar på tråden Återkommande infektioner i underlivet