• Meolty

    Planerar barn men skall gå ner i vikt först

    Hej hallå!

    Vi vill gärna bli gravida med barn nr3 typ igår. Men känner jag vill gå ner i vikt först. Sen skall spiralen plockas ut med. ????

    Någon mer som kanske vill följas åt och peppa varandra i viktnedgången ?

  • Svar på tråden Planerar barn men skall gå ner i vikt först
  • S23

    Vill gå ner iaf 10 kg innan nästa graviditet. Har ett barn på två år,

    Kanske vill följas åt. Börjar på måndag med ketogen kost då det fungerar förut, har gjort försök med detta i ett år nu men tyvärr inte lyckats som jag velat.

  • Meolty
    S23 skrev 2021-01-02 16:25:45 följande:

    Vill gå ner iaf 10 kg innan nästa graviditet. Har ett barn på två år,

    Kanske vill följas åt. Börjar på måndag med ketogen kost då det fungerar förut, har gjort försök med detta i ett år nu men tyvärr inte lyckats som jag velat.


    Hej! Va roligt. Hoppas du kommer ner dina 10kg! Aldrig hört om ketogen förut. Jag själv börjar med Viktväktarna på måndag.
  • QueenS

    Samma här, minst 10 kg ska ned. Men allt mer än det hade varit grymt också. Vill börja försöka för andra barnet till juni, så teoretiskt är det helt möjligt. Har gått ned betydligt mer än så tidigare på kortare period. Men då studerade jag och hade inga barn, så hade all tid i världen till promenader och snöa in på mat.

    Denna gången ska jag köra på kaloirunderskott och så mycket tid på crosstrainern som möjligt :)

  • S23
    QueenS skrev 2021-01-03 11:25:06 följande:

    Samma här, minst 10 kg ska ned. Men allt mer än det hade varit grymt också. Vill börja försöka för andra barnet till juni, så teoretiskt är det helt möjligt. Har gått ned betydligt mer än så tidigare på kortare period. Men då studerade jag och hade inga barn, så hade all tid i världen till promenader och snöa in på mat.

    Denna gången ska jag köra på kaloirunderskott och så mycket tid på crosstrainern som möjligt :)


    Mitt mål är också före juni. Men är tveksam rill om det går då min kropp inte verkar reagera på samma sätt som innan första barnet.

    Innan första gick jag ner 12 kg på tre månader, då endast genom att övergå till ketogen kost och ligga på underskott, ingen utökad träning alltså. Så visst är det möjligt, hippas att min kropp är med mig
  • QueenS
    S23 skrev 2021-01-03 11:46:36 följande:

    Mitt mål är också före juni. Men är tveksam rill om det går då min kropp inte verkar reagera på samma sätt som innan första barnet.

    Innan första gick jag ner 12 kg på tre månader, då endast genom att övergå till ketogen kost och ligga på underskott, ingen utökad träning alltså. Så visst är det möjligt, hippas att min kropp är med mig


    Det har jag inte tänkt på, kanske inte får samma effekt nu efter en graviditet. Allt ändras ju så varför inte de också. Herregud, det finns så mycket parameter att ta hänsyn till!
  • Meolty
    QueenS skrev 2021-01-03 11:25:06 följande:

    Samma här, minst 10 kg ska ned. Men allt mer än det hade varit grymt också. Vill börja försöka för andra barnet till juni, så teoretiskt är det helt möjligt. Har gått ned betydligt mer än så tidigare på kortare period. Men då studerade jag och hade inga barn, så hade all tid i världen till promenader och snöa in på mat.

    Denna gången ska jag köra på kaloirunderskott och så mycket tid på crosstrainern som möjligt :)


    Hej! Va kul! Tror det kommer gå vägen Denna gång med! Bara ge sig fan på att man ska klara det är en bra bit på väg. Vi skall nog börja försöka till hösten tror jag.
  • härförattträna

    Vi blir förhoppningsvis också gravida under 2021 men innan dess vill jag stärka min bål och tappa helst 5 kg.

    Ska sluta med mina P-piller denna månad är det tänkt. Sedan behöver väl kroppen anpassa sig efter det..

    Börjar bli nervös!!

Svar på tråden Planerar barn men skall gå ner i vikt först