Omskola sig från lärare?
Hej. Jag är lärare sedan ett gäng år tillbaka och är trött på det. Kan inte se hur jag ska jobba med detta tills pensionen och vill nu omskola mig till något annat. Det sura är att jag lagt över fem år på min lärarutbildning... Har inte många veckor kvar på min CSN och känner mig fast vid detta. Ett dåligt val.
Jag är nyfiken på vårdyrken men samtidigt undrar jag om det blir lite "ur askan i elden". Dessutom verkar lönen vara betydligt lägre beroende på var i landet och vilket yrke jämfört med lärarlönen. Jag har 35000 i månaden nu.
Har ni tips på hur jag kan tänka med detta? Någon som gjort en liknande resa? Hur gjorde ni med CSN? Jag kan ju inte leva på luft heller och jag har barn att ta hand om, men att ha slängt bort alla studieveckor på ett yrke som inte visade sig vara det jag vill jobba med känns så fruktansvärt surt. Grämer mig över det varje dag... Har kikat på YH lite grann, steriltekniker verkar väldigt intressant men det ser också ut som att lönen är väldigt dålig. Vet någon om det stämmer? Vill ju inte lägga hur många år som helst på utbildningar och knappt få lön så jag kan leva...