Separation och föräldraledig
Hej jag och min man skall separera och vi har en 4 månaders bebis. Jag behöver hjälp med vad som gäller då vi planerat att jag skulle vart föräldraledig tills vår son blev 1 år och 4 månader och att min man skulle vart föräldraledig tills sonen blivit 1 år och 8 månader. Nu vill han inte låta mig vara föräldraledig såpas länge utan nu måste jag gå tillbaka till jobbet när sonen är 1 år. Sonen kommer bo hos mig fram tills 1 år sen vill pappan att han flyttar hem till honom när han är föräldraledig men jag tycker det verkar så onödigt att behöva flytta han fram och tillbaka från två hem när man inte rekommenderar sånt vad jag förstår? Dock säger BVC att han skall få ha honom på heltid när han är föräldraledig och jag måste bara helt enkelt finns mig i att vår lilla som måste flytta fram och tillbaka. Vad är egentligen okej? Är det inte bättre att sonen bor kvar hos mig och pappan är hemma hos mig när han är föräldraledig? Dessutom säger BVC att när sonen är 6 månader får han bo 3 dagar hos pappan och 3 dagar hos mig pga att jag inte ammar vilket är helt galet tycker jag för pappan har knappt spenderat tid med sonen. Vad skall jag göra?