Hur har ni gjort med delad vårdnad och boende
Hur har ni som separerat med barn under 3 år gjort med umgänge och boende? Min son är 4 månader och ammar ej.
Hur har ni som separerat med barn under 3 år gjort med umgänge och boende? Min son är 4 månader och ammar ej.
Ni ska först bestämma vem av er som blir boendeförälder för den äldsta.
Barnet på 3 år klarar nog bo 4 dag hos ena och sedan den andre.
Den lille bör ha kontakt med båda föräldrarna flera dagar i veckan. Den som är f-ledig har boendet med lilla.
Jag kommer vara föräldraledig tills barnet är 1 år skall barnet sen då behöva flytta till pappan för att han skall vara föräldraledig?
Jag har inget emot pappan jag undrar om det inte är skadligt att flytta en sådant litet barn från en trygg plats.
Jag har inget emot pappan jag undrar om det inte är skadligt att flytta en sådant litet barn från en trygg plats.
Vi separerade just när pappan skulle gå på föräldraledighet. Pappan flyttade jag bodde kvar. Barnet var strax under ett år. Vi gjorde så att barnet var hos pappan på dagarna och sov hos mig på nätterna på vardagarna. Han kom hem till mig på morgonen så barnet fick en lugn start och så hämtade jag hos honom efter jobbet. (För mig hade det varit ok att lämna hos honom med men han tyckte själv det var bäst så eftersom han var morgonpigg och har hund som ändå behöver ut - medan vårt barn alltid varit morgontrött) Helgerna brukade vi dela upp lite tvärtom. Dvs jag tog dagarna och han tog nån natt. Funkade perfekt för oss, men förutsätter ju samarbetsförmåga och respekt för varandra. Vår numera fyraåring är en stabil unge med en god relation till oss båda även om pappa är favoriten :)
Hej.
Jag är i liknande situation.
Jag är gravid i vecka 37 och bebisens pappa och jag har nyligen delat på oss. Vi är vänner och har bra kontakt med funkar inte att leva ihop.
Jag kommer vara föräldraledig i ett år och under det året kommer bebis såklart bo hos mig. Och när jag börjat jobba när bebis är ett år så vill pappan att bebis ska flytta till honom från att bebis är ett år tills ett och ett halv år alltså det halvåret som pappan är föräldraledig. Och sen om barnet är moget så blir det varannan vecka när den är 1 och ett halv år.
Men jag är också tveksam till att en 1 åring ska flytta från mig till pappan för ett halvår.
Och även om det inte är för tidigt att bo varannan vecka vid 1 och ett halv år.
Vi bor i samma stad och kommer bra överens så borde funka men är som sagt tveksam.
Detta kanske inte va någon större hjälp för dig men ville ändå dela med mig :)
Jag kommer vara föräldraledig tills barnet är 1 år skall barnet sen då behöva flytta till pappan för att han skall vara föräldraledig?