• Sun 3 Jan 2021 16:50
    449 visningar
    4 svar
    4
    449

    Kan man se att jag sparat webbsidan som pdf?

    Ibland vill jag spara va som står på en webbsida för typ senare bruk och använder då funktionen spara i böcker som pdf-fil (iPhone, iOS 14.3). Men nu undrar jag kan den som ligger bakom webbsidan se att jag sparat den eller ser dom bara att jag vart inne på sidan?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kan man se att jag sparat webbsidan som pdf?
  • Sun 3 Jan 2021 16:51
    #1

    Oj, knappast.

  • Sun 3 Jan 2021 17:05
    #2
    bananmilkshake skrev 2021-01-03 16:51:32 följande:

    Oj, knappast.


    Ok, är du säker på det?
  • Sun 3 Jan 2021 18:19
    #3

    Nej de kommer inte att kunna se att du sparat sidan. Det enda de kan se (såvida de har minst en normal loggning på webbserver) är att din ip-adress har gjort anrop till webbservern. Men det är ju inte så att de hur lätt som helst kan koppla den ip-adressen till dig ändå. För det krävs en del arbete som man knappast lägger ner om det inte handlar om t.ex. ett säkerhetshot.

  • Sun 3 Jan 2021 21:34
    #4
    Arcnice skrev 2021-01-03 18:19:41 följande:

    Nej de kommer inte att kunna se att du sparat sidan. Det enda de kan se (såvida de har minst en normal loggning på webbserver) är att din ip-adress har gjort anrop till webbservern. Men det är ju inte så att de hur lätt som helst kan koppla den ip-adressen till dig ändå. För det krävs en del arbete som man knappast lägger ner om det inte handlar om t.ex. ett säkerhetshot.


    Tack, då vet jag lite mer.
Svar på tråden Kan man se att jag sparat webbsidan som pdf?