Hur vet man om man vill ha fler barn?
Jag är 38 mannen 49. Jag har alltid sagt jag inte ska ha barn hela mitt liv utifrån olika anledningar men ändrade mig sedan o nu har vi ett barn på 3 år det bästa som hänt mig!
Graviditeten var dock jättejobbig psykiskt då jag var så förlossningsrädd, fysiskt då jag hade svår foglossning o var rörelsehindrad, svår halsbränna o havandeskapsförgiftning. Blev igångsatt men slutade i akut kejsarsnitt förlorade en hel del blod. Sa direkt aldrig mer! Första tiden var svår hade ont sömnbrist fick ej igång amning sprang hos läkaren pga högt blodtryck, bebis som inte gick upp osv. Graviditeten/ förlossningen satte igång en reumatisk sjukdom hos mig med som jag tampas med!
Ibland har jag en längtan efter ett till barn att kunna ge mitt barn ett syskon o kunna gå igenom allt utan samma rädsla då jag isåf kommer få planerat snitt. Har inte kunnat göra av med alla barnkläder o blir lite avis när vänner får sitt andra barn..nästa stund kan jag känna att nej jag orkar inte gå igenom en graviditet igen o snitt o sen alla vakna nätter osv. Dessutom vet jag inte om min sjukdom kommer förvärras av en till graviditet finns risk för det. Min man har även varit utmattad för ca 4 år sen innan vi fick barn o vi båda har inte så mkt ork o energi stundtals. Vet att beslutet är vårt men det är så svårt o svänger hit o dit..
Samtidigt är jag rädd o ångra att jag inte skaffade ett till barn när det är försent, blir inte yngre direkt! Så hur vet man om man vill/ska försöka få ett till barn?