• anonym2005

    Har ni känt oro för att inte få sålt ert hus?

    Hej alla husägare!

    Sambon och jag köpte ett hus december 2019 då vi väntade vårt första barn, huset är hyfsat trevligt men det låg lite stress och tidspress i bakgrunden av köpet.

    Huset är äldre (1909 ish), har lågt placerade fönster och två sovrum på ovanvåningen.

    Trappan upp är en svängd hörntrappa som med sin placering sticker ut en bit i vardagsrummet därnere, man måste tänka på att inte slå huvudet i den svängda delen.

    Jag har hört mig för om att byta/ändra trappa men enligt folk är det mer besvär än det är värt och jätteomständigt...

    Sovrummen däruppe har snedväggar som går hela vägen upp till taknocken, och i vårt sovrum är den ena snedväggen betydligt lägre och har brantare lutning.

    Jag har ingen aning om varför.

    Men dessa saker gör mig väldigt nervös och stressad inför när vi vill sälja vidare...

    Tänk om vi aldrig blir av med huset, eller får ge bort det för en struntsumma?

    Någon som har tips eller så kring hur man kan förbättra eller lugna sig själv?

  • Svar på tråden Har ni känt oro för att inte få sålt ert hus?
  • Anonym (Emma)

    Är tanken att sälja inom en snar framtid eller är tanken att bo kvar? Börja med att kolla upp med folk som faktiskt vet vad det skulle kosta att ändra trappan, be om offerter från några olika företag. Kolla även upp möjligheten att höja taket för att bli av med snedväggarna, i den mån det går. Fundera sedan på om det är värt det för er och om det skulle höja värdet så pass så att det skulle vara värt det inför en framtida försäljning. De som ägde vårt gamla hus innan oss hade höjt taket så att alla snedväggar försvann på andra våningen. 

    Jag kände en stor oro för att vårt gamla hus inte skulle bli sålt. Huset var fint men hade många problem. Vi var helt öppna med de problem vi kände till och tecknade en dolda fel-försäkring. Vi fick inte vad vi ville för det men gick heller inte minus, vi var mest glada för att vi blev av med det överhuvudtaget.

Svar på tråden Har ni känt oro för att inte få sålt ert hus?