• Anonym (Anonym)

    När vänder det?

    Jag hoppas att någon kan svara mig.. jag tillhör skaran som lämnat en fantastisk person men där det tillslut inte gick. Jag unnar honom allt gott medan han vräker ur sig skit mot mig, strax över en månad har gått - när vänder det? När vände ilskan för er när ni blev lämnade? Jag vet inte vad jag ska svara på hans ilska, jag vet inte hur länge jag orkar stå emot. Ibland tänker jag att jag bara får gå tillbaka, ångra mig och göra det ogjort för smärtan i att såra en annan människa är stundtals helt olidlig. Speciellt när han skickar till mig gång på gång vad för slags människa han tycker att jag är och hur han aldrig kommer förlåta mig för att jag lovade honom ett helt liv tillsammans men så gjorde jag såhär

  • Svar på tråden När vänder det?
  • Anonym (morot)

    Du kan inte göra det ogjort nu. Det enda som kommer att hända om han ens tar dig tillbaka är att du kommer att få äta upp detta i många år framåt och han  kommer troligen inte att lita på dig.

    Du tog ett beslut av en anledning och man kan inte leva ett helt liv med någon baserat på hur synd om dem man tycker att det är.

    Det är ohälsosamt för båda.

  • Anonym (Kvinna 45)

    Måste ni ha kontakt? Personligen hade jag valt att bryta helt med personen för bådas skull.

  • Anonym (iii)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-04 14:20:52 följande:

    Jag hoppas att någon kan svara mig.. jag tillhör skaran som lämnat en fantastisk person men där det tillslut inte gick. Jag unnar honom allt gott medan han vräker ur sig skit mot mig, strax över en månad har gått - när vänder det? När vände ilskan för er när ni blev lämnade? Jag vet inte vad jag ska svara på hans ilska, jag vet inte hur länge jag orkar stå emot. Ibland tänker jag att jag bara får gå tillbaka, ångra mig och göra det ogjort för smärtan i att såra en annan människa är stundtals helt olidlig. Speciellt när han skickar till mig gång på gång vad för slags människa han tycker att jag är och hur han aldrig kommer förlåta mig för att jag lovade honom ett helt liv tillsammans men så gjorde jag såhär


    Men va? Förlåt men hur ologisk kan man vara? Gå tillbaka för att den andre är så arg? 
    Du kan blocka så du slipper få de där meddelandena. Eller spara ner dem och sätta ihop allesamman så att du kan anmäla honom för trakasseri (beror väl på hur han skriver dem).
    Du har inte ansvar för honom. Jättetrist att han är så upprörd men tyvärr tar relationer slut ibland och då får man reda sig själv. Du är inte hans tröst/snuttefilt. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2021-01-04 18:28:57 följande:

    Måste ni ha kontakt? Personligen hade jag valt att bryta helt med personen för bådas skull.


    Ja vi behöver ha kontakt för vi jobbar på samma arbetsplats
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (A) skrev 2021-01-04 18:34:45 följande:

    Hade brutit.


    Vi behöver ha kontakt för vi jobbar på samma arbetsplats..
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (iii) skrev 2021-01-04 18:37:00 följande:

    Men va? Förlåt men hur ologisk kan man vara? Gå tillbaka för att den andre är så arg? 

    Du kan blocka så du slipper få de där meddelandena. Eller spara ner dem och sätta ihop allesamman så att du kan anmäla honom för trakasseri (beror väl på hur han skriver dem).

    Du har inte ansvar för honom. Jättetrist att han är så upprörd men tyvärr tar relationer slut ibland och då får man reda sig själv. Du är inte hans tröst/snuttefilt. 


    Tillslut orkar man inte stå emot mer även fast jag vet att det är ologiskt och rent utsagt elakt att gå tillbaka och slösa hans och min tid på en relation i alla fall jag inte vill vara i. Men ibland känns det som att det är enda utvägen för att slippa må skit. Vi jobbar på samma arbetsplats så vi träffas ibland och därför är det inte så enkelt att bara blockera och inte ha med varandra att göra även fast jag skulle slippa få allt elakt i SMS.
  • Rebellax

    Mitt ex har inte rört sig en mm på över två år sen vi gjorde slut. Jag försöker ligga lågt, kyla ner konflikten och aldrig svara nåt elakt även om hennes beteende gränsar till förföljelser. Vi har barn ihop och jag föreslog nyligen att vi skulle ses en kort stund utomhus när barnet är på dagis men det vägrade hon. Om vi skulle ses och det skulle råka vara lite avspänt och trevligt - vilket det lätt skulle kunna vara - skulle hon inte kunna upprätthålla sina fantasier om vilken hemsk människa - och pappa -jag är så hon isolerar sig och odlar sina lögner, fantasier och oförrätter istället.

Svar på tråden När vänder det?